Clutter

Håjaja, det går lätt att vänja en tant vid att vakna tidigt på morgonen. Det skulle inte alls göra så mycket om samma tant var pigg när hon vaknade men det är hon inte alls. Bara vaken är hon.

På pin kiv köpte jag en Feng Shui-bok till maken, den där "Rensa i röran". Jösses så mycket hokus pokus man kan få till. Jag finner det synnerligen svårt att tro att Svenska Spel skulle känna av var jag har speglar där jag bor och att det är för att de sitter fel som gör att vinsterna uteblir. Det kan hellre finnas ett samband med att jag tycker spel och dobbel är så synnerligen trist att jag aldrig köper lotter eller spelar på vare sig det ena eller andra.

Men jag tror att skrapar man bort den där hokus-pokus-religiösa överbyggnaden finns det en del att hämta. Utan att hemfalla åt att tänka i andliga energier så visst tror jag också att man blir trött av att mötas av oavslutade projekt överallt i sitt hem. Om  jag ständigt ser sådana påminns jag ju om vad jag borde ha gjort men inte förmått mig. Det klart att fula saker i massor som skapar röra gör en trött. Så är det ju med saker man tycker är vackra och som man tycker om, det gör en glad att se dem. 

Dagen idag hoppas jag ska kunna användas till lite rensa i röran. Jag kommer dock inte att kräva nerfällda toasitsar för att energiflödet ska hålla sig på plats. Som kvinna i ett hus med män skulle man ju kunna önska att ringen låg ner de gånger man sömndrucken yrar in på muggen. Alla som någon gång av misstag satt sig direkt på det kalla porslinet vet hur jag tänker men egentligen är det väl inte jobbigare för mig att fälla ner än för dem att fälla upp. Fast visst ser det lite bättre ut med ner?!? Visst kan jag få lite medhåll i den frågan?

Kommentarer
Postat av: Tantti

Håller med dig. En rörig och mörk miljö påverkar humöret och att en sådan miljö drar till sig dålig energi kanske stämmer på ett visst sätt - det drar fram den personens dåliga energi som vistas där. Det är svårare att vara glad och lycklig i en plats som inte är behaglig. Ha en bra helg!

2009-05-21 @ 08:12:15
URL: http://trettioarskrisen.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Lock och ring är gjorda för att ligga ner; inte för att stå uppfällt. I'm sure.

2009-05-21 @ 08:17:16
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie

Det är konstigt det där att ju fler oavslutade "projekt" man har desto svårare är det att komma igång med nå´t överhuvudtaget

2009-05-21 @ 09:59:16
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

Bara en sån sak som att första semesterdagen FÖRRA sommaren tog jag tag i högen med urvuxna/påtröttnade kläder som dottern dumpat i ett lämpigt hörn på övervåningen. Jag sorterade efter konstens alla regler och inte tog det särskilt lång tid alls. Nöjd betraktade jag den tomma ytan.



Glad betraktade dottern den tomma ytan. Gick igenom sin garderob och hokus pokus- var hörnet fyllt igen!



Va´f-n gör man!?! Där ligger nu dessa kassar och påsar i retar nackhårsrötterna varje gång jag går förbi (ett antal per dag). Blir det första semesterdagens första projekt i år också? Eller ska jag bara hiva in allt i hennes rum (inte särskilt produktivt eller konstruktivt eller Feng Shuivit heller...)?



Inte undra på att man blir trött.



Om ni skulle få för er att skicka rörrensarboken ut genom fönstret, så kan du skicka den till mig istället.

2009-05-21 @ 10:20:11
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: marma

Absolut håller jag med, ringen ska vara nedfälld !!!

Varje gång det händer att man sätter sig ner med uppfälld ring sticker blodtrycket i höjden och man ser sig ligga till sängs ätandes penicillin mot en elak urinvägsinflammation, pust!

Kram/marma

2009-05-21 @ 13:14:52
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Strandskatan

Rensa i röran- idag slängde jag en blus som inte använts på fem-tio år !

Man skall ju inte förta sig - eller ?

Förresten! Vem har kommit på nå´t så dumt som att "gossar", stora och små, måste stå och uträtta pling-pling ?

Uppfällda toasitsar med "skvätt" - neej !

De sitter ju och gör plong-plong får man anta.

Ner med toasitsen !

2009-05-21 @ 17:36:09
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0