Velpotta!

Jag tror att jag vet vad det är som gör att jag känner mig så stressad nu. Det är helt enkelt min velighet. Ni som hängt här vet ju om våra funderingar kring starta bolag å andra sidan finns det andra saker jag också vill göra. Det är det här med att bestämma vad man vill. I en gammal Hoola-låt (tror jag i alla fall) finns en textrad "hoppet föds i handling" och det stämmer med mig. Jag vill gärna göra och känna att jag kan påverka. Därför blir det här spretandet i vilja så jobbigt. Det går ju inte att agera ordentligt åt två helt olika håll samtidigt hur länge som helst. Det börjar dra ihop sig och bli dags att välja. Innan månaden är slut måste jag ha bestämt mig. Kollegorna måste veta att jag satsar om jag ska satsa då funkar det inte att söka andra jobb och kanske försvinna. Jag vill kunna bestämma själv över mig men samtidigt stressar det mig och jag önskar att någon annan bara sa nu gör vi så här. Jag är kort sagt en velpotta. 

Kommentarer
Postat av: Lena L

Inte lätt att vara åsnan mellan två hötappar.

Sök jobbet!

Får du det, så kan du då bestämma dig om du vill ha det eller inte. Det ger dig betänketid och kanske är det en nyttig erfarenhet med CV, intervju, löneförhandling igen. Kanske finns det en del med det jobbet, som inte lockar längre

Får du inte det jobbet, så kan du fundera vidare ett tag till, kolla med Fk, Arbetsförmedlingen osv.

Framför allt slipper du ligga vaken och fundera på VARFÖR sökte jag inte mitt drömjobb.

Så hade jag löst detta delikata dilemma.

2009-03-06 @ 15:57:55
Postat av: anne

Huvva, huvva, huvva...Ibland är beslut enkla och snabbtagna, ibland blir det ett velande. Jag förstår dig, jag kan vara likadan...

2009-03-06 @ 20:37:57
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0