Svinotta

Det är det nu och det var det definitivt när jag vaknade och inte kunde somna om. Jag tror det snurrar för mycket helt enkelt. Hälva styrkan på jobbet går hem på fredag och vi andra stackare har en vecka till att harva på. Det snurrar i min skalle. Allt det där som jag måste fixa innan låspluppen slutar fungera. Tugga papper, avveckla fackklubben, fixa några sista ärenden, se till att jag får ett betyg och sånt. 

Sen är det fullt upp med saker här som behöver fixas för att det ska kännas som möjligt att släppa in lägenhetsspekulanter. Skrivbordet gav sig i väg i går kväll. Till helgen ska jag ta med så många kartonger min lilla bil kan frakta så att det blir lite tomma ytor här. Vilket kommer att innebära att det blir ännu mindre tomma ytor hos maken. Äntligen sitter i alla fall kökstapeten uppe inte bara med hjälp av frysen.

Det går mot vår. Allt känns bråttom. Allt känns dessutom som om det sitter ihop i en lång kedja. Jag måste göra en sak men först måste något annat vara klart. Jag rasslar runt med min kedja och inser att det är någon j-vel som svetsat i hop den så det finns ingen vettig början.

Sånt tror jag det är som driver mig vaken i svinottan.

För övrigt tror jag att mitt designerteam håller på och fixar en mer vårlig bloggdesign. Det känns som om man inte ens här vid fjällets fot undkommer att det är vår nu. Bara tanten drullar runt "I Vinterskrud".

Anne gav mig en award förresten. Jag är mallig men kan inte länka från den här datorn. Ska försöka fixa det sen men så här ser den ut:



Kommentarer
Postat av: Carina

Den awarden är du värd!

2009-03-18 @ 07:13:51
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie

En fördel för oss svinottemänniskor är att när det blir sommartid har vi helt plötsligt lyckats sova en hel timma till;)

Du har riktigt mycket runt dig med alla förändringar på en gång!

2009-03-18 @ 07:23:14
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Lena L

Din bloggdesign passar bra med din rasslande svinotta.

2009-03-18 @ 08:56:18
Postat av: Daniel

Du e så fin!

2009-03-18 @ 14:24:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: anne

Hahahaa!!! Menar du verkligen att frysen höll upp tapeten!?! Ja, du vidareutvecklade ju aldrig hur det gick med tapeten efter att den rasade ner...



Klart du rasslar omkring i svinottan, din hjärna går väl på högvarv nu. Gilla läget, det ger sig.



Och en sak...När vi skulle ha vår första visning på vårt förra hus, HYRDE vi en släpkärra som vi körde omkring all extra bråte som tog upp ytorna...Det tog fyra månader att få huset sålt och vi slutade köra omkring allt efter första gången. Vi stuvade in allt i garaget i stället! :)

2009-03-18 @ 20:44:10
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0