Solen skiner

köp gardiner, månen ler - köp fler! Näe, det tror jag får vara. Jag ska se om mitt stackars skafferi och kylskåp kan hitta något att bjuda på till frukost och sen iväg på jobbet. 

Mitt i jobbedrövelsen kan vi inte låta bli att tycka värre synd om kollegorna i Stockholm. De drog en lättnadens suck (jo den hördes ända till oss, försök inte låtsas som annat) när vi skulle läggas ner men de har sannerligen ingen trygg framtid för sig. Nu är de sålda men allt vad det innebär. Ja, jag säger då det. Hela den här historien innehåller så många oväntade vändningar att man blir alldeles matt av att bara sätta sig och fundera på det. Och då ska man leva mitt uppe i det i månad efter månad. Men på fredag är det slut med det. 

Om inget oförutsett inträffar som ett jobb eller så ska den första lediga veckan ägnas åt att landa tror jag. Oklart hur och förmodligen borde jag var här en del för att rådda lägenhet men jag ska sannerligen ge en massa utrymme för praliner och sovmorgnar.

Kommentarer
Postat av: Anki N

Oppss...här har förändrats o en ny läcker stil.

De där var en bra slogan, passar mig precis, jag älskar gardiner och skulle kunna byta varje dag, ja om jag nu hade råd att göra det.

Arbetsplatser ja de har blivit ett redigt osäkert kort nu för tiden. Nu är det inte längre någon som säger - ingen risk vi lägger ner. Nu säger de flesta. Hoppas vi inte blir nedlagda. Uch o fy, världens arbetsmarknad är inte speciellt ljus.

God dag.

Kramiz Anki N

2009-03-24 @ 08:11:11
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Irrhönan

Vilken sagolik bild som möter mig inne hos Tanten!! Fantastiskt.



Nu måste jag se om Kacklet tror jag... Där är det visst vinter fortfarande.



Att landa efter stor förändring låter som en klok plan. Ta på dig fallskärmen! :-)

2009-03-24 @ 10:12:36
URL: http://irrhonan.wordpress.com
Postat av: TT

Det ska du verkligen göra, ligga på divanen och äta praliner i sidenrock!!

2009-03-24 @ 16:31:17
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

Var det 22:a som var D Day...? ;)

2009-03-24 @ 22:03:39
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0