Nu är det mycket som blev läbbigt

Jag har beställt tid för klippning. Eller egentligen var det väl ett gulligt bonusbarn som fixade det. Men jag har inte varit hos en annan frisör på många år. Min vet precis och han är dessutom världens sötaste. Nu är det ju det att jag inte kommer att kunna åka några trettiofem mil för att klippa mig och jag har levt i en viss tveksamhet om hur fort det ska kunna gå att flytta så jag har inte kunnat boka tid och hos min frisör är det inte en vecka i väntetid utan mer typ en par tre månader... Ofattbart, men han är så bäst! Det är det tydligen fler som tycker. Fattar ni hur läskigt det blir?

Sen har jag hittat ett jobb som jag faktiskt vill ha. Det är också läbbigt. Här gäller att fila CV och brev och dessutom ringa lite folk. Hjälp!!!

Kommentarer
Postat av: Irrhönan

Jag förstår dig fullkomligt omkring frisörer; jag har det med dem som med tandläkare - ju mer sällan ju bättre.



Låter spännande med jobbet!!! Sök, sök, sök, fila och tro på att det kommer att gå vägen!!! :-)

2009-03-05 @ 15:25:57
URL: http://irrhonan.wordpress.com
Postat av: Lena L

Äntligen kommer den dagen du väntat på! Rätt jobb för dig. Vilken kick i gyttjetrampet på det nuvarande jobbet. Friskt vågat är hälften vunnit, eller hur?

2009-03-05 @ 18:31:56
Postat av: carina

Första tiden efter att jag flytta åkte jag tillbaka för både frisörskan och tandläkaren.

Men efter ett tag så insåg jag att det är skojigare att ägna semesterdagarna åt att vara ned mannen än att tillbringa dem med de andra.

2009-03-05 @ 18:42:42
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Evilin

Wow, grattis, vad kul!

2009-03-05 @ 19:23:32
URL: http://evilin.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Jag förstår dig till fullo. Det där med frisören är ett av mina stora i-landsproblem. Hur tusan ska jag göra i Indien? Jag tänker vara min käcka frisörska i Skåne trogen, men jag kommer ju bara att vara hemma 2 ggr per år, där emellan måste jag ju klippa mig någon gång....tänk om den klippningen blir helt inkompatibel med den hemmavid? Eller ska jag skita i alltihopa och låta håret gro hejvilt? Alla dessa frååååågor...

2009-03-06 @ 09:09:23
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Britt-Marie

Ja uj, det är många saker om man flyttar på sig. När jag flyttade hit åkte jag tillbaka och klippte mig det första. I mitt närmaste lilla samhälle finns det 7 salonger. Inte lätt att välja rätt. Hade dock en kollega på dåvarande jobbet som bor i samhället och som alltid var välklippt och jag frågade henne var hon gick. På den vägen är det.



När det gäller tandläkaren har jag på något sätt lyckats flytta runt henne. Har alltid haft ca 6 mil till henne -- men från olika väderstreck. Nu kommer jag söderifrån..

2009-03-08 @ 08:23:13
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0