Morgonstund

Lillaste Humlan skulle med tåget klockan sex. När hon väckte mig för att få skjuts var jag fullt beredd att betala en taxi till henne hela vägen till Stockholm bara jag kunde få sova en kvart till. Snålheten vann och här sitter jag på jobbet. Det känns helt absurt eftersom motivationen för jobb så här de sista veckorna är alldeles obefintlig. Att i det läget vara på jobbet så här tidigt känns helt flängt men det var ju ingen mening att åka hem emellan. Kanske borde man städa ut sig lite ur sitt arbetsrum idag. Många gamla papper har det blivit under mina snart tretton år på firman.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Oj, låter som onödigt tidigt uppe, men vad gör man inte för sina barn;) Kan nog vara bra att röja på arbetsrummet - att du inte skall vara kvar just där, verkar vara det enda du vet riktigt säkert jobbmässigt just nu... Hoppas du får jobbet du så gärna vill ha!

2009-03-11 @ 07:22:15
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Lena L

Vilket utmärkt tillfälle att börja röja! Ju längre du väntar desto surare känns det att ta i surdegarna i hyllor och lådor. Jag har det i färskt minne.

2009-03-11 @ 07:54:15
Postat av: Anonym

jag önskar dig lycka till med jobb...ha en bra dag

2009-03-11 @ 08:10:15
Postat av: Speja

Hua, det lät jobbigt. Fast städa är väl alltid en meningsfull sysselsättning, eller...? Ha det bra.

2009-03-11 @ 11:16:08
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0