Måndag morgon

Jag vaknar före väckarklockan och har redan hunnit ladda om tvättmaskinen. Veckan ska ägnas åt att lägga ner fackklubben och åt att börja packa några flyttkartonger. Jag har räknat ut att om jag nu ska sälja lägenheten måste den se lite kalare ut (fin omskrivning för inte full av kollijox). Jag tror att jag ska tömma lite garderober så att jag lätt kan hysta in saker inför visningar. 

Eftersom Lilleman inte visat ens ett svagt intresse för vare sig sitt skrivbord eller sin gamla säng ska folket på firma få ett erbjudande om att få dessa pjäser mot avhämtning. Hoppas att det lockar någon annars antar jag att det får bli hednamissionens loppis. Jag har lite svårt att ta betalt för vare sig den ena eller den andra. Sen funderar jag en del på hur det kan komma sig att jag har inte mindre än tre (3) tjocktvapparater. två är visserligen små men ändå. Jag vet inte om jag vill ta med mig en enda en. Maken har ett antal han med. Min morfar var på sin tid motståndare till att skaffa tv som tog in även tvåan. Han sa så klokt att man kan ändå bara titta på en kanal i taget. I ännu högre grad gäller det tvapparater...

Hela projektet känns nästan övermäktigt. När det gäller det kommande boendet velar vi värre än någonsin. Jag vill ha en liten spåkula och veta vad jag borde vilja för att det ska bli så bra som möjligt. Just nu vet jag ingenting, inte ens vad jag vill själv. Jo, en sak vet jag. Jag vill ha det där jobbet jag sökte och helst skulle jag vilja tillträda det efter ett långt sommarlov och då ha ett fräscht och luftigt boende utan prylar staplade på varandra. 

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Ja det här med rensning inför flyttar är ett riktigt sjå. Nu sitter jag och önskar att jag gjort mig av med mer i senaste flytten, när man ändå höll på. Tyvärr verkar det som att bara "alla andra" har ett sån´t där luftigt boende som man ser i kollorerade veckopressen;)

2009-03-16 @ 07:45:36
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Lena L

Till varje pryl är minnen knutna. Inte bara behov. Är det därför det är så svårt att slänga hej vilt? Den minimalistiska inredningen påminner mer om ett galleri, kalt, tråkigt och totalt opersonligt. Så bör det vara när man säljer för att spekulanternas fantasi ska kunna flöda fritt.

2009-03-16 @ 10:45:26
Postat av: Anonym

Well, jag vet hur det känns! Att vilja ha en spåkula och vilja veta vad man borde välja...

2009-03-16 @ 22:24:27
URL: http://evilin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0