Håjaja och hus också

Vi tittar som sagt på hus maken och jag. Jag inser mer och mer att vi egentligen inte tycker lika om just någonting. Där jag ser ett helt underbart mörkgrönt badrumskakel ser han bara mörkt och murrigt. I just det fallet måste jag säga att en medelålders kvinna kan vilja ha sitt badrum lite mörkt och murrigt. Där jag bor nu kom det en kusin med pojkvän förbi en gång och hälsade på. Han var elektriker, eller det är han säkert fortfarande det är pojkvänsstatusen som är förändrad, han hittade en badrumsarmatur han som tidigare lägenhetsägare köpt men inte monterat. Rapp och händig karl som han var/är? drog han lite kabel och monterade den. Tanten blev i ett svep tio år äldre. Ljus i badrum ska man vara försiktig med. Det kan vara bra med ljus för ögonbrynsnoppning och makeupläggning men det kan vara vilsamt att få känna sig vacker också ibland.

Jomen, det var ju hustittande det skulle handla om. Vi tittar alltså på alla möjliga hus. Från fallfärdiga villor till 70-tals soutterräng. Man känner sig lite mystisk när man kör runt i mörker och spanar in adresser för att känna efter om det känns som adressen är lämplig. Det känns som att det här är en så pass liten stad att man vill kunna slippa en del bilkörning genom att bo centralt. Säga vad man vill om Söderhamn men tunnelbanan går inte så ofta här... 

Det som känns viktigast för mig är nog att huset är "ärligt" Jag gillar spröjsade fönster och bröstpanel i pärlspont men bara i hus som har den åldern inne. Jag avskyr 70-tals allmoge lika intensivt som jag avskyr kontinentalhöjd på köksskåp. Sekelskiftesromantik passar i sekelskiftesvillor. På samma sätt kan jag gå igång på slitna 60-talskåkar där ingen mäktat renovera bort stilen. Vi ha till och med span på en fd restaurang. Skulle inte tro att det blir något av med det men det skulle lösa en del problem inför en kommande femtioårsdag och tänk så originellt att få ha en alldeles egen pissränna på en av de fyra(?) toaletterna. Så är det med det. I går tittade vi på en massa badrum på hemnet. Vi kan konstatera att vi inte tyckte lika om ett enda. Jag ska dock passa mig för att säga att han har dålig smak. Han valde ju mig... (Varför tänker jag plötsligt på blinda höns?) ;-)

Kommentarer
Postat av: TT

Just av den anledningen ska jag sluta prova kläder i affären.

Min käre sambo och jag har heller inte samma smak men jag brukar lyckas trötta ut honom så jag får som jag vill till slut.

2009-03-05 @ 10:46:15
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: FUNDE FASHION

Vad kul att titta på hus! Det skulle jag också vilja göra. Det brukar vara vanligt att upptäcka nya sidor hos sin partner då, har jag hört. Hoppas att ni hittar ett hus som är bådas drömmhus tillslut! Läcker bakgrund du har här i bloggen!

2009-03-05 @ 11:20:05
URL: http://lindafunde.blogg.se/
Postat av: Lena

Brukar du kolla på Arga Snickaren på femman på onsdagarna kl 20?? Jag blir alldeles mörkrädd när jag ser hur unga människor köper fallfärdiga renoveringsobjekt och tror att det är snutet ur näsan att fixa till...Samtidigt som de driver egna företag, föder tre barn, har tummen mitt i handen och är oense om allt. Så snälla ni, köp nåt färdigt...

Postat av: Lena L

Ni hittar säkert ett hus förr eller senare, kanske med två badrum, ett för herrar och ett för damer.

Ett hus med pissränna för stora kalas låter som ett fynd!

2009-03-05 @ 18:27:46
Postat av: Britt-Marie

Det här med hus är inte lätt, att få ihop både tillgänglighet och storlek. Det skall kännas "bra" när man kommer innanför dörren oavsett hur slitet det är. Det är bara att önska lycka till i letandet. Jag bor i ett 50-tals hus, och sanningen att säga har jag inga planer på att förändra det som är kvar av just 50 -60 talet. Nej, det hör på något sätt ihop med huset.

2009-03-08 @ 08:15:27
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0