Söndag morgon

Nu är det sista utburet ur den flyttbil vi hyrt. I staden vid fjällets fot var vi många. Här i södern mest maken och hans yngste. Egentligen är det rätt fantastiskt vad folk är beredda att hjälpa en. Att Yngsten kånkat och burit oavbrutet i tre timmar för att få in saker på ställen där de inte får plats. Han är snäll den pojken! Vi fjällets fot var familjen J på plats och gjorde det samma. Lillebror kom också och släpade och bar. Det mest fantastiska var väl ändå att Lilleman var på plats med tre underbara kompisar. Slet och släpade trots gårdagskvällens studentvedermödor. 

Känner någon att de vill gnälla över dagens ungdom tror jag att jag är fel person att vända sig till. Jag tycker att de jag känner ständigt överträffar sig själva i hjälpsamhet och omtänksamheter. 

TACK ALLA!!! 

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hjälp är guld värd! Vad glad man blir när ungdomarna med kompisar ställer upp också!!

2009-06-07 @ 07:31:56
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

Dagens ungdom är fenomenal! Det gäller bara att se förbi det yttre ibland och möta dem med respekt, precis som alla andra!

2009-06-07 @ 11:45:04
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0