Jag är nog inte gjord för det här

I sakta mak har jag gått från jobbet och till lyan. Svetten rinner och huvudet bankar. Idag har det heller inte varit en dag då saker och ting gått min väg. Lite tjurigt och dessutom har jag inte fått till nåt bra. Jag trösttänker att jag inte skulle klaga på någon annan som fått till samma resultat eftersom förutsättningarna är som de är men ändå. Jag vill få till bra saker jag. Jag vill helst vara den som fixar guld och gröna skogar då känner jag mig nöjd. Förnuftet vet att det inte är så men det är det där med den ständiga konflikten mellan de två. Vet någon något som hjälper?

Nå, jobbtelefonen ringde just och det var ett kul samtal. Om jag ställer mig i duschen kanske hela surheten rinner bort med kallvattnet. 

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Inte för att jag har någon lösning - men det ligger i "tänket" detta att ställa högre krav på sig själv än på andra - bara för att man så himla gärna vill att det skall bli bra för alla andra.... Det svåra är att göra trösttänket till den sanning som det faktsikt är!!

2009-07-02 @ 20:10:44
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie igen...

Glömde att skriva det viktigaste...Är övertygad om att du passar utmärkt väl för detta jobbet!!!

2009-07-02 @ 20:12:09
Postat av: Bibban

Det är den där lilla negativa pysen som sitter på högra axeln...som alltid talar om att man inte kan..men den gillar inte iskallt vatten så då vet du vad du ska göra..;)

Kram

2009-07-02 @ 21:10:38
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: anne

Du har säkert lärt dig något på att det inte gick vägen idag. I morgon fixar du det, eller någon annan dag! :)

2009-07-02 @ 22:46:28
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Nej sova kan inte jag, det är så varmt och man blir bara kladdig på kroppen duscha är inte heller någon idé man är lika svettig igen. Ja nu är det min sista arbetsdag så jag kan ta det lugnt har ju ledigt i 6 veckor så jag kan ju sova på dagarna då om jag inte orkar. Ha en jätte bra dag. Kram Susanne

2009-07-03 @ 06:49:05
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0