En sak i taget

Det är vad jag försökt med i dag. En sak i taget och när datorn hänger sig för tredje gången på samma ställe i processen undslipper jag mig en stilla suck. Jag kom inte så långt som jag tänkt men jag är på banan.

Jag kan efter en del telefonsamtal idag konstatera att det finns människor till allt. Jag kan också konstatera att hur goda vänner människor än var innan de blev osams hjälper det inte ett dugg för hur lea de vill vara mot varandra när de väl är osams.

En av kollegorna är på ett synnerligen strålande humör, nybliven sommarstugeägare som han är. Tydligen livar det upp lite extra att stressa tanten genom att berätta om hemska erfarenheter från när han var ny i jobbet. Hmmm, i morgon tror jag att jag ska underhålla vid fikat med allt som kan gå snett när man köpt ett hus. Skadedjur, mögel och sånt. Hämnd! Så ska jag skrocka lika belåtet som han har gjort idag när jag berättar om mina erfarenheter av fridlyst hackspett som hackar sönder ens sommarviste. Jojjomensan och döda möss på skojjiga ställen....

Kommentarer
Postat av: anne

Eller stopp i avlopp och översvämning, skadad vattenledning som tar in jord och sand, oväntat buller från riksvägar....

2009-07-22 @ 17:30:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jayne

usch ja... ALLT kan hända och händer....minsann...

Ha det gott

2009-07-22 @ 21:30:29
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

usch ja... ALLT kan hända och händer....minsann...

Ha det gott

2009-07-22 @ 21:30:31
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0