Vilken dag...

I dag har vi börjat få våra uppsägningspapper. Vi har också fått information om hur kompetensöverföringen ska gå till. Vi kunde också få reda på firmans vidare planer men då sa vi nej tack. Det känns inte så intressant för att uttrycka sig milt. Jag menar vem orkar bry sig om det? 

Arbetsmoralen har inte varit på topp kan jag säga. Man undrar faktiskt en smula hur de tänkte när de kommer upp för att peppa oss för att vi ska simma in i kaklet och verkar tro att företagets framtid är något som känns särskilt inspirerande för oss i det här läget.

Nå, vi donar på med funderingarna på starta eget och idag frågade handledaren för gruppen förståndshandikappade om vi inte behövde ha en sån grupp om vi nu ska starta. Det vore kanoners! När jag drömmer i rosenrött ser jag det framför mig. Ett kunskapsföretag med extremt mycket kompetens inom just vårt område, i Jämtland och med en grupp funktionshindrade integrerade i firman med ansvar för all guldkant från fika till blommor, men också hålla koll så att tidningarna är färska (bra träning för att lära sig hantera det här med datum), dela ut post (träna läsning) osv. Jag vet att det är långt kvar till verklighet men tänk om det skulle gå. 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Håll fast vid dina drömma!

2009-01-08 @ 17:28:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: carina

Det värmer att läsa ditt inlägg, jag är ju väldigt engagerad i det funktionshindret.

Önskar att min syster hade en såna arbetskamrater som dig.

Tack tanten för att du har en dröm...

2009-01-08 @ 18:07:25
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: anne

Men är det bara en dröm då? Är det inte fullt möjligt att genomföra? EU-projektpengar för livslångt lärande..

2009-01-08 @ 20:05:09
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0