Snuva

Jo, det blev så att jag stannade hemma. Det som började som öronknaster och snor var frampå eftermiddagen feber och en ganska så tussig tant. En sväng på apoteket blev det efter att jag lyckats få åt mig ett recept på rinexin. Förutom den utflykten har jag sovit och badat varmt och sovit lite till. Jag vet inte när jag sovit så till den milda grad senast. Jag sov i några omgångar under dagen i går och jag somnade under På Spåret och nu först har jag vaknat.

Jag har tagit till de huskurer mot förkylning som jag tror mest på. Varma fötter, c-vitamin (för trons skull) och så sova. Låt kroppen ta hand om eländet medan du själv sover. 

Maken, kraken sover än. Han körde hit igår efter en tung vecka. Jag tror jag ska ta och väcka honom med lite kaffe. Det var det tristaste med att jag blev så här. Maken hade behövt få bli lite ompysslad den här helgen. Det är mer hans tur än min och dessutom är han sliten. Vi får väl försöka pyssla om varandra.

Kommentarer
Postat av: anne

Pyssla på du. Låt febern ha sin gång, det är det bästa att ta kål på virus med, de gillar inte förhöjd kropptemperatur.

2009-01-24 @ 13:57:00
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Krya på dej du med! Här börjar näsan rinna nu, skönt om det kommer igång ordentligt så det kan vända nån gång.

2009-01-24 @ 16:05:21
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

Joo, de blodiga skedarna kändes väldigt besvärande...

2009-01-24 @ 16:21:36
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0