Sammanträde hela eftermiddagen

Riktigt konstruktivt och bra möte var det. Jag som är lite le och elak kan dock inte låta bli att störa mig en smula på karlen som som säger "som man säger" inte bara i slutet av varje mening utan ungefär mellan vart tredje ord. Det blir så oerhört svårt att höra vad han säger. Jag hör bara "som man säger". En lång redogörelse för diverse i arbetslivet blev i mitt huvud bara "som man säger". Hemskt är det men har man börjat lyssna på människors mysko extra ljud vare sig det är ett hmmm eller en fras går det bara inte att koppla bort. Undrar om han vet om det själv. Om han inte vet det borde man i så fall berätta det eller skulle det bra göra det hela värre för att han skulle bli än mer spänd inför att prata i större grupp? Det kan man fundera på.

Sen på väg hem funderade jag en massa på sammanträffanden, den lilla, lilla värld man lever i och hur det varit om inte om hade varit. Eftersom det ledde fram till att jag i ett avseende har det som jag har det nu får man säga att det var bra att det blev som det blev. Jag är ledsen att jag av hänsyn inte riktigt kan gå in på hur det egentligen var med det utan får låta det vara en hemlis vilka om det fanns i den sammanträdesgruppen. Är det bara jag eller går även ni andra runt och funderar på sånt. Antagligen annars skulle det väl inte skrivas böcker och spelas in filmer på temat hur skulle det blitt om det inte blitt som det blev. 

Kommentarer
Postat av: anne

Och idag föreslog jag kollegan B om vi skulle ta och skriva en bok, en "filtererad och gestaltad" sann bok om hur det går till bland pappersvändarna i Stockholms City...Apropå om och bidde...Det här blir lika skumt som ditt inlägg...

2009-01-26 @ 20:45:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Och vart tog min kommentar vägen? Bloggesse suger i kväll igen...

2009-01-26 @ 20:46:58
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0