Det är inte som jag försvunnit

Men det är dåligt med tid för blogg och kommentarer. Lillaste Humlan är hemma och då vill jag hellre vara med henne de stunder som blir över. Hon har ett späckat schema med vänner som hon vill hinna med. 

Igår var bror min och jag på begravning. Det var en väldigt fin begravning. Begravningar är så olika. Alltid sorgligt men på så olika sätt. Den här kändes väldigt rätt. Det var mycket folk, så mycket att kyrkans parkering inte räckte till riktigt. Jag vet inte om det är en tröst för någon men det kändes trösterikt att mannen som skulle begravas hade betytt så mycket för så många. Hans liv hade spelat roll. 

Även själva gudstjänsten var vacker. Där var en kvinna som jojkade och hon gick sakta runt i kyrkan under tiden det var både mycket vackert och väldigt effektfullt.Sång som liksom flöt runt i kyrkorummet gav i alla fall mig en känsla av vidder och fjäll. Jag hoppas att det inte är ett exotiserande jag ägnar mig åt men alla samedräkter i sina lysande färger gav en extra känsla både av sorg och högtidlighet men samtidigt blev det ljusare. Svårt att förklara men kort sagt det var vackert och personligt och så sorgligt att det var i alla fall tjugo år för tidigt.

I dag däremot är det kalas som gäller. Nästan hela dagen ska här kalasas. Världens sötaste tvååring ska uppvaktas av "Atte" ,som han kallar sin faster, maken och makens två yngsta och Humlan och Lilleman. Sen fram emot aftonen bär det av på ett femtioårskalas. Bäst att ladda med stadig och nyttig frukost för sen torde det bli bara smaskens och party-party.

Kommentarer
Postat av: Annieverse

Jag har inte heller haft tid med så mycket sajberspejs alls på sista tiden. Otroligt nog kan man ju hålla sig fullt sysselsatt i den gamla vanliga världen ibland!



Jag fick ju planera både mammas och pappas begravningar, och är väldigt tacksam för att de blev ljusa och vänliga "tillställningar", där många kära minnen gjorde sig påminda, både för mig och för släkt och vänner. Så begravningarna blev faktiskt händelser som jag gärna tänker tillbaka på.

2009-01-31 @ 11:15:31
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: carina

Det är ganska fantastiskt när vi är på en begravning, det är verkligen olika hur man ser på det.

jag har inte varit på så många, det är jag tacksam för, men ändå upplevt några som jag känt varit väldigt ljusa.

I min värld så är livet efter detta en ljus och fridfull tillvaro, jag ska sitta på mitt moln och hålla koll på mina nära ock kära.

jag är helt övertygad att mamma och farfar håller koll på mig.

2009-01-31 @ 19:20:57
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: anne

Det låter kanske tokigt att säga, men det låter som att den begravningen var väldigt fin och "lyckad".

2009-01-31 @ 21:19:29
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Begravningar gillar jag inte... kanske mest för att jag snart begravt hela släkten.

Men fester gillar jag!

Hoppas ni får kul!

2009-02-01 @ 00:34:41
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: CAT

Du har verkligen haft fullt upp!

Jag tycker det är bra att man kan göra en begravning vacker!

En begravning innebär naturligtvis sorg men som du säger så har ju den människan haft ett liv innan och det är väl det livet man ska ta adjö till också.

Och det innebar ju inte bara sorg utan säkert en hel del glada minnen!

Hehe,det blev rörigt...

Hoppas du förstod hur jag menade.

Hoppas iaf du haft en bra helg!

Kram

2009-02-01 @ 13:13:43
URL: http://catmalou.blogg.se/
Postat av: Evilin

Hur var 50-arskalaset?

2009-02-01 @ 21:32:14
URL: http://evilin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0