Tanten är på rymmen

Hemma en sväng för att göra mig vacker inför aftonens begivenhet. Jag hade redan när jag gick ett erbjudande om Gin o Tonic, även om det inte heter så hos oss. Själva spritdrycken är ordvitsigt omdöpt efter en inte allt för populär Stockholmschef. Ambitiös som han är kollegan har han gjort en helt ny etikett. Ibland önskar man att man inte var så diskret annars hade ni fått sett den. 

Lunch intogs i sällskap med kollegorna och så kom brorsonen och hans mamma. Svägerskan jobbade också på firman innan hon tog föräldraledigt. Jag kunde fortfarande äta med knatte i knäet. Jag trodde att jag glömt hur man gjorde men det var som med att cykla. Har man väl lärt sig minns kroppen hur man gör. Han är för go den killen. "Dattes gulledätta" tror jag bestämt. Storögt satt han och skopade in mat och tittade på alla mammas och fasters jobbarkompisar tills han tröttnade och ville knata runt lite och se sig omkring. Kanske vore det jobbet för mig att vara "syttpiga" hos brorsan. Han passar så bra att ha i knäet och hans lilla mjuka hand passar så precis runt mitt lillfinger.

Kommentarer
Postat av: anne

Du skulle onekligen göra något viktigt för någon annan som...vad kallade du det...syttpiga!?! :)

2009-02-27 @ 16:10:27
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0