Nu har det snöat igen

Jag lämnade bilen på jobbet igår. Lilleman hade bråttom till sitt och jag skulle som sagt träffa Anne. Bråttom, bråttom var det speciellt för den blivande studenten. Förhoppningsvis står den kvar där jag lämnade den men antagligen är den snöig. Pilsner och bilkörning tillhör de kombinationer av saker jag inte ägnar mig åt och eftersom pilsnerlusten var större blir det till att gå till jobbet eller rättare sagt pulsa lite snö kanske och sen sopa bilen och i med en motorvärmarsladd fram på dagen så att den kan få komma hem till garaget.

Det är märkligt hur mycket det snöat här i år. De stackare som bor längst ner i husen i området har nog inte kunnat ha span på sina grannar på länge. Deras fönster är helt dolda av gigantiska snöhögar. På lördag blir det troligast en tur till svärfar. Där är det också en himla massa snö. Snön på garagetaket måste skottas bort innan den blir tung av tö. Själv hoppas jag att morgondagens avskedsmiddag med jobbet inte kommer att medföra att det blir alltför plågsamt att låta sig fraktas runt i norra Jämtland. Det finns en risk med en sådan sista natten med gänget kväll att det kan bli en del att dricka och att det kan bli en del att gråta. 

Kommentarer
Postat av: TT

Kul att träffa Anne kan jag tänka!

Men är det sista kvällen imorgon... sorgligt... hoppas det går bra.

2009-02-26 @ 09:04:08
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: litentanta

Här uppe, Umeå, har de varit duktiga att forsla bort snöhögar, ivf efter gator och inne på mitt bostadsområde, så vi har mest "Lagom" med snö... Fast ändå, väldigt mycket för att vara här.... Kom från Lappland hem till stan och möttes av en lika snöig vinter här, udda minst sagt!



2009-02-26 @ 11:59:57
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: anne

Jamen...Blir det dricka och gråta av, så är du nog inte den enda till att göra det, det blir nog en gruppövning av det. Saker och ting kommer säkert att räta ut sig och så småningom kan ni skratta åt en ev storgråtarkväll med gänget.

2009-02-26 @ 12:08:24
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0