Fundering

I bland undrar jag över saker i sisådär en kvart. Ibland funderar jag kortare stund än så. Sen finns det saker som jag funderar och funderar på. Här kommer en sån.

Vad är det för vits med att vara kränkt? Jo, missförstå mig rätt det händer att människor blir arga och ledsna utan egen förskyllan men de där som liksom letar efter grejjer de kan irritera sig över. Eller de som liksom gör om hela verkligheten för att få tillfälle att känna sig illa behandlade. Jag skulle hellre förstå vitsen om det var tvärtom. Om man förgyller en grå tillvaro lite för att orka med den känns liksom mer förståeligt.

Har vi människor ettså stort behov av att få vår världsbild att stämma med verkligheten att vi till och med kan tänka oss att göra om verkligheten så den passar vår bild av den trots att det gör oss olyckliga och elaka?

Helt osökt kommer jag att tänka på:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0