Duktig Datte

Nu har jag sytt en tröja som blev helt ok faktiskt. I torsdags när jag var i Sundsvall smet jag in på stora tygaffären där och botaniserade i deras stuvlåda. I dag var jag och köpte overlocktråd. I bland är jag så händig att jag häpnar. För en gångs skull höll jag dessutom ett tillräckligt lågt tempo för att till och med jag skulle hinna med och jag tror att den kommer att kunna användas. Lite stor ser den ut men han växer så det knakar brorsonen så det ordnar sig nog. Konstigt det där att det är så kul att sy barnkläder. Vuxenkläder är inte alls lika kul. Säg det inte till någon men jag köpte tråden på symaskinsaffären och jag är grymt sugen på en maskin som kan sy täcksömmar också. Kan någon människa ordan med en förmyndare åt mig fort?!?

Kommentarer
Postat av: anne

Symaskiner går jag inte i närheten av. Och gör jag det, får det vara sådana som syr framlänges och baklänges. Möjligen litet zickzack också. Sen är jag nöjd. Eller paralyserad rättare sagt.

2009-02-23 @ 21:47:55
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Jag vill också ha en ny maskin! Jag har min fasters gamla bruna Huskvarna för min overlockmaskin pajade för länge sen, och den här syr inte så fina trikåsömmar direkt.

2009-02-23 @ 22:12:19
URL: http://tyratok.blogg.se.se
Postat av: Lena L

Det sägs att summan av lasterna är konstant. Det kanske stämmer?

2009-02-24 @ 15:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0