Vaken igen

Maken väckte mig när han kom hem från jobbet. Jag som bara skulle ta en liten "powernap". 

På tåget pratade vi en massa om demokrati och mötesformer. Jag hoppas att vi vad det lider ska kunna hitta ett litet annat arbetssätt på hemmaplan. Jag inser att jag är mycket mer för att i möjligaste mån föra resonemang och bolla tankar än för det strikta "gammelriktiga" sammanträdet. Den gamla stammens "rävar" verkar ha svårt för att låta möten ta tid på det sättet och verkar inte förstå hur det på sikt sparar tid att när alla är på banan och har känt att de fått vända och vrida på alla aspekter av det som nu skulle beslutas. 



Kommentarer
Postat av: carina

Som gammal Örebroare hoppas jag att du fått lite Närke energi med dig..

2008-10-10 @ 18:36:44
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: anne

Ja du, det är nog samma sak med gamla rävar som med gamla hundar ska du se.

2008-10-10 @ 20:52:10
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0