Sotis?

När äkta män är lite sotis på raggande amerikaner på Stockholms central är de lite söta. Vore äkta man sotis på riktigt vore det inte ett enda dugg gulligt. Trots att jag känt mig mer än lovligt som ett utskitet äppelmos idag måste jag säga att antalet främmande män som slagit sig i slang med mig har varit ovanligt högt. Det började redan i morse med mörkhyad yngling som ville ha hjälp att välja på norr- eller södergående tåg i S-hamn och sen bara ramlade det på så. Kvällens sista karl som slog sig i slang ville förklara hur dörrarna på X2000 fungerade. Det kändes kanske som lite onödig information till just mig men jag är inte kinkig så, jag vill bara att tåget stannat innan jag ger mig på dörrarna för det brukar ändå vara låst tills tåget står still. 

Jag har pratat en del med folk jag känner också idag men det var inte lika otippat. Så förväntar man sig att det ska bli om man åker till Stockholm för att möta en grupp man haft anledning att träffa många gånger förut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0