Husmoderlig och energisk

Jag vet inte riktigt vad det beror på men de senaste veckorna har jag nästan varit lite energisk. Idag har jag till exempel kokat äppelmos på en kasse äpplen till. För att undkomma den sista grytan var jag ner till granne B med en påse äpplen och två burkar mos. Kanske kommer jag att kunna få det rent i köket igen och kanske får jag in all mos i frysen. Det jag absolut inte begriper är när jag ska äta all denna äppelmos. Äppelmos tycker jag egentligen bara är nödvändig till julskinka och julskinka är bara nödvändig med senap också, och på julafton.

Kommentarer
Postat av: anne

Till frukostgröten och pannkakorna kanske?

2008-10-02 @ 19:11:45
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Jag kommer ihåg när ungarna var små och jag gjorde äppelmos, att det alltid var för mycket kvar i frysen när det var dags för nästa skörd.

2008-10-03 @ 17:14:26
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0