Husdjur

Hos maken finns det många husdjur. En katt som just nu är mycket störd över att jag har tagit fram datorn istället för att ligga i soffan och fungera som kattvattensäng. Jag antar att det är därför jag är så populär i kattkretsar. Varmt och mjukt blir det på min mage. Finfin utsikt också eftersom man kommer upp en bit.

De andra husdjuren är betydligt mindre kul. Här finns fruktflugor. Jag antar att det är alla äpplen som de följt med in men jag gillar dem inte. Lite här och där har jag satt ut glas och skålar med den av lokaltidningen rekommenderade sörjan av honung, diskmedel, vinäger och vatten. I morse var det en hel del som mött döden i en sån skål.

Ute finns det sniglar. Stora, feta och maximalt äckliga är de. Isch! Tänker man så finns det en del som talar för Jämtland. Fästingar och sniglar hör definitivt till det som talar för norrlands inland så är det bara. 

Maken har åkt på studieresa. Han ska sitta i buss ända till i kväll stackarn. Jag körde ner honom till bussen och sen skulle jag ställa in mina väskor på resecentrum för att köra mig hem och sen gå tillbaka för att ta tåget. Det gick inte så bra för de hade sovmorgon på resecenter och stängt. Så av den fina morgonpromenadplanen blev det ingenting. Jag antar att jag helt enkelt får ta en taxi. En tonåring som nästan har körkort räcker inte. Efter en kongressvecka har jag också en så brutal packning att jag inte släpar den genom skogen, på grusväg för en hurtig morgonpromenad med väskor. Väska med hjul är en smart uppfinning men på grus går det trögt.

När jag väl kommer hem hoppas jag att Humlan hämtar på tåget. Sen antar jag att hon förskräckt kommer att konstatera att mamma växt igen och ta fram en pincett och göra ögonbryn på tanten. Eventuellt får det bli lite fika med tjocka släkten också. Hittills på sin hemvändartripp har hon mest hunnit med Lilleman och en hop gamla kompisar, nu skulle visst även släkten få sitt. 

Kommentarer
Postat av: anne

Jasså, det sörjor som råder bot på fruktflugeproblemet? Skulle behöva skapa sånt...

2008-10-12 @ 10:43:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, snubblade in hit. Vilken fin blogg du har.

2008-10-12 @ 16:55:21
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0