Färdig

Joråsåattmen... Räkningarna är betalda. Det var precis så kul som jag trodde. Tågbiljett hittad hem och kanske kan jag få lift ner till maken med herr och fru J. Herr J har dock en mycket manlig förkylning och känner sig just nu mycket tveksam till om han ska orka fara på den extra sorgliga begravning som de ska på om de far.

Efter att vaknat i natt kl 02.18 med tankar på stundande förhandlingar kände jag att jag inte orkar veckan ut utan jag åker i morgon till maken hur som helst. Jag vet inte hur det ska gå till riktigt om inte makarna J drar iväg men kommer tid kommer råd i den frågan också. I själva jobbjobbet gör jag ändå inte så speciellt mycket nytta i dessa dagar även om det var länge sen jag kände att det var så här fullt upp på jobbet.

De andra på jobbet hinner med att boka tider på Trygghetsrådet och de skriver in sig på arbetsförmedlingen medan jag snurrar runt runt. Det är tur att jag fick iväg lite samtal och lite mail i fredags så att jag känner att jag i alla fall är lite grann på banan privat också. Jag tror att jag ska ta fredagsförmiddagen hos maken till att skriva en strukturerad to do-lista till mig själv. Den bör nog börja med att se till att få hjälp med att knåpa ihop ett cv av den mer moderna sorten men lätt är det inte att fästa på papper vad det egentligen är jag är bra på. Jag tycker att jag kan en hel del om lite av varje jag och är rätt bra på det mesta.

Ganska händig för att vara teoretiker och präktigt allmänbildad. Ovanligt datamodig för att vara medelålders tant. Rätt trevlig så länge jag inte är ilsken och retad, ganska bra på kriser och smärre katastrofer även om jag kan bli disträ om det blir allt för livlig rundpingis av tankarna. Jamen ni hör ju. Hur formulerar man sig så att det låter vettigt? Helst skulle jag vilja att någon annan skrev ett rekommendationsbrev och det vore så mycket enklare att skriva sådana åt en massa av kollegorna. Varför gör man inte så? Är det inte en del av vår nationalkaraktär (även om jag bara tror på sånt till en viss del) att vara blygsamma och är det inte så att många med mig inte bara känner sig obekväma med att sälja in sig själva utan också blir lite illa till mods om någon annan gör det inför oss? Redan när jag läser vad jag skrivit här känns det lite obekvämt. Det vore lättare att säga att, lilla jag - vad kan väl jag? Detta trots att jag faktiskt inte har så himla dåligt självförtroende.

Äsch, nu slänger jag ner lite jox i en väska så är i alla fall det klart för morgondagen.


Kommentarer
Postat av: Anki N

Hej o hå från en annan medelålders tant. Pust, de lät ju redigt hemskt..hihi.

Du söker jobb ser jag o verkar ha bra med kunskaper i fickan, fattas bara när man kommit till medelåldern - men vad är medelåldern igentligen o när är man där?? Räkningar är ju si så där kul att betala, men ett nödvändigt ont, har man skaffat dem (hur man nu skulle kunna undvika dem) så får man ju så gott betala dem också, även om de vore betydligt roligare att shoppa upp dem, ja de tycker varjefall jag det vore, alltså pengarna man nu lägger på de där trista räkningarna.



Tack för titten hos mig.



Återkommer en annan dag.



Anki

2008-10-29 @ 19:59:23
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Men visst pekar du på medelålders, ofta tror jag faktiskt, kvinnligt tänkande. Vi är för dåliga på att tala om att vi är bra!

2008-10-29 @ 20:20:17
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

En typisk kvinnlig tusenkonstnär, det hör jag det! Du, det finns hyllmetrar med böcker om hur man elegant ordbajsar i sitt CV om alla sina förmågor och sin kompetens. Emellan varven tar jag mig en titt på www.monster.se och får litet självklara tips, men som kan peta mig i rätt riktning.

Att skriva CV till varann är ingen dum idé, det finns ju de som försörjer sig på det! Jag har haft mina funderingar på att göra något sådant, men har inte gjort något åt idén.

Var inte "svensk" när du skriver CV:t eller brevet, be någon bra marknadsförare av dig läsa och kommentera.

Klart att det kommer att fixa sig med jobb åt dig!

2008-10-29 @ 20:41:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Tack ska ni ha! Det klart att det kommer att fixa sig på ett eller annat vis vad det lider och lite spännande är det allt att få se hur.

2008-10-29 @ 20:45:29
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0