Så var den här arbetsdagen slut

Mycket intensiv och lärorik på alla sätt. Fullt med nya tankar som skulle tänkas av ett stackars huvud som är fullt med snor. Nåja, jag är betydligt piggare fast jag låter rent bedrövlig med hosta och snorande. Sen tror jag att jag skriker lite ibland också eftersom jag är helt svullen ända upp mot öronen. Kollegorna får stå ut.

Efter jobbet blev det bilprovningen. Efter att ha grisnitat mig runt stan några varv klarade jag mig utan anmärkning på bromsarna. En kollega gav tipset att köra de sista trehundra metrarna till besiktningen med åtdragen handbroms. Jag provade det också men då pep den upprört bilen. Det är så mycket elektroniskt trams med bilarna nu för tiden. Annat var det med den gamla V4:an där kunde man köra långt med åtdragen handbroms. Egentligen var det väl först när det luktade skumt man kom på varför det gick så trögt. Äsch, det hände bara en gång men då var det så.

Kommentarer
Postat av: anne

Min mamma hade en Datsun med den mest odugliga handbroms, man visste aldrig var man skulle hitta bilen om man parkerat i minsta lutning.



Vår bil har puttrat som en fiskeskuta idag, igen. Vår pratkvarn till verkstadskille böt två av kolvarna i vaddetnuärförbildel för en 1.5 månad sen, inte var det nödvändigt att ta dem alla fyra inte. Nää, det är dags nu istället!

2008-11-10 @ 20:41:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Vi har en sprillans ny tjänstebil, jag tjatade på maken att det till död och pina måste vara en som piper när man kommer för nära någon annan bil/stolpe/whatever, bra att ha när man backar och sånt. Nu ångrar jag mig lite, för helvetet piper ju jämt - typ om bakomvarande bil kör för nära, vad hjälper det mig?!?!

Av detta lär jag mig att bilteknikens framsteg inte nödvändigtvis är en välsignelse.



Skönt att du känner dig bättre!

2008-11-11 @ 11:41:15
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Britt-Marie

"Man kan inte bromsa sig ur en uppförbacke" brukar man ju säga ibland - men det fungerar tydligen att bromsa sig till besiktningen;)

2008-11-11 @ 13:52:41
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0