Mörkt och kallt - liten och ensam

Men inte kommer det att bli ljusare innan det är dags för frukost här. Knappast varmare heller så det är nog bara att traska bort till affären efter lite mjölk i alla fall. Även om jag är synnerligen söndagskvällsensam. Ipoden med den nya musiken får följa med så går det lite lättare.

Ett kanske jobbalternativ håller på att segla upp. Här i stan. Maken suckar och pustar. Han låter som en dåligt fostrad hund som man försöker ta en korv ur munnen på. Skulle det bli något av låter det så spännande att jag inte vet hur jag skulle kunna säga tack men nej tack. Dessutom borde det vara möjligt att jobba hemifrån maken ett antal av veckans dagar... Suck! Just när man trodde att man bestämt sig sätts det en massa griller i huvudet på en. Jag som skulle bli hemmafru.

Kommentarer
Postat av: anne

Kvalitetstid i husets minsta rum!?! Du kan då verkligen få till det!!



Min mamma har haft en liknande smitta, 25 mil bort. Undrar om det finns något slags ny smittväg, telepatisk eller internetbaserad?

2008-11-16 @ 19:10:38
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Lena

Nu blir det knivigt att ta beslut. Som för åsnan med hötapparna.

2008-11-16 @ 22:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0