Matstafett

Det ska maken och jag på nästa lördag. Det går visst till så att vi ska bjuda två andra par på förrätt, okänt vilka par. Vid ett bestämt klockslag ska vi öppna kuvert och dra vidare till några andra och äta varmrätt där. Därifrån till ett tredje par för efterrätten. Det blir alltså speeddating fast parvis och med mat. Jag tror det kan bli kul men lite nervöst. I den där lilla staden där maken bor känner jag knappt en enda kotte och dessutom vad i all världen ska man bjuda på till förrätt? Det enda jag kommer på är saltgurka, smetana och honung med ett dricksglas vodka. Det kanske inte är så lämpligt.

Kommentarer
Postat av: Annieverse

Men vad häftigt! Har aldrig hört talas om "matstafett"!

Jag hade gärna blivit bjuden på saltgurka, smetana och honung med vodka - men så är jag ju lite udda av mig...fast det kanske är långt fler än vi anar som också är det ;-)



Lycka till hur som helst!

2008-05-21 @ 22:20:04
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Tanten

Anniverse: Tack! Det är sant det finns fler udda människor än vad man vill tro. Samtidigt är folk udda på så olika och udda vis. Bara vi inte blir så bladiga att vi inte tar oss vidare till nästa kontroll ordnar det sig nog.

2008-05-22 @ 08:30:24
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Husvärden

Hur många förrätter finns det med alkohol? Nej, man kan inte servera vodka till allt. Men ge gärna tips i övrigt.

2008-05-22 @ 17:15:18
Postat av: Tanten

Gubbröra?

2008-05-22 @ 17:31:45
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: David

men känner maken någon i den lilla staden han bor?

2008-05-22 @ 19:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0