Lördagsfotbollen inställd

Maken säger att han är snäll och omtänksam. Jag tror att det mer är som hans Canal digital har pajat ihop. Alldeles snart ska jag ta mig samman och duscha sen får vi se vad denna dag ska ägnas åt.

Jag fyller på med lite gårdagsnoteringar om aldrig kom ut på bloggen eftersom den lille datorn ännu inte fått något mobilt bredband...

Vad är egentligen ett "abbotek"? Jag har just suttit på stationen och smyglyssnat på två pensionärspar. Den ena damen hade varit på thaihaket mittemot "abboteket". Lustigt att jag har så svårt att låta bli att haka upp mig på en del av dessa språkförvanskningar. Ett annat ord jag har svårt för är "ejängkligen" ett annat "ajtomatiskt". Hoppas att det är ett friskhetstecken att man fortfarande orkar irritera sig över småsaker. Nu vet jag att jag inte borde anmärka på sådant. Vännen F brukar skälla mig för att skriva rutten svenska i mina sms och jag kan i det jag skriver hitta de mest fantastiska stavningar och syftningsfel som tillkommit i hastigheten. Men även vi i glashus ska väl få ha lite roligt ibland? 

Visst är det så att det är vi i glashus som har den bästa utsikten?!? 

Kommentarer
Postat av: Lufs

Nä. Inte om du håller till på övervåningen och i kjol...

2008-03-09 @ 19:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0