Ånge

Snart hemma. Ska bli skönt att komma hem trots att jag gärna stannat. Men när jag nu ändå sitter på tåget är det ändå skönare att snart vara hemma än att tänka sig att man skulle behöva tillbringa ännu längre tid med SJ. Missförstå mig inte jag gillar SJ det gör jag visst det. Ett smidigt sätt att ta sig fram på på det hela taget. Speciellt i snöstorm och elände är det skönt att det finns en "Nån annan" som kör. 

Här i Ånge ligger det snö på marken. I Söderhamn har det i stort sätt varit barmark hela vintern. Det har gjort att de har haft en mycket lång och grå vinter känns det som. Ska man leva där det är så korta dagar som det är i Sverige på vintern måste man nästan få ha snö för att inte mörkret ska göra en helt sövande. 

På stationen i Bollnäs var det en man som stirrade på oss. Han kom på det själv och bad om ursäkt och sa att han misstagit oss för två andra. R tyckte att han kände igen honom när han gått vidare. Undrar vilka vi egentligen trodde att vi var.

PS. Fel blev det i Pilis så det tog en extra halvtimme att komma hem... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0