Some like it hot

En del andra tycker att lagom är bäst. I den lilla staden vid fjällets fot är det 30 gr varmt. Svetten rinner av en stackars tant som cyklat uppför alla backarna hem. En gigantisk blåsa under vänsterfoten efter sandalerna gjorde att det kändes rätt ok att strunta i stegen och ta cykeln. Nu är mina fötter dessutom minst två storlekar större än mina skor.

I den lilla staden vid fjällets fot, tas det student idag. Fullt med flakåkande ungdomar och finklädda anhöriga. Hela stan är party och musiken från flaken skallrar i rutorna på jobbet. Jag gillar den här dagen. Det är kul när folk är glada! Bara de kunde ge f-n i att krossa glas och vara lite lagom rädda om sig tycker jag att det mest bara är jättekul. Jag kommer på mig med att flina från öra till öra när jag möter partyfolket. Jag vill också åka flak och dansa.

Inspirerad av en blogg jag ofta läser lägger jag också upp lite "öststatsmusik".

Kommer ni ihåg det här Humlan och Lilleman?

och suck och pust och videon hann försvinna...Då fick man ta en med samma band men som vi aldrig hade på skiva..

Tjosan på er alla glada studenter och grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0