Matstafett ger mattighet

Håjaja, det var kul. Vansinnigt kul! Hem till oss kom kl 18.00 fyra glada och förväntansfulla som fick Gazpacho och rosévin. Det var sommar och varmt. Det var surr och skratt. 19.00 sprättade vi de tre kuvert vi fått och så drog vi åt olika håll. Vi hamnade hos två musiklärare som bjöd på grillad fläskfile  och potatissallad, inte majonäskladd utan hemgjord med en massa goa grönsaker, till det fick man rödtjut. Sista anhalten var ett par med ett hus som skulle säljas och som jag kände att jag mycket väl kunde vara spekulant på bara jag fick ett jobb i krokarna. Maken och jag paxar källarplanet! Där vankades det frusen cheesecake med passionsfrukt och en oherrans massa sprit. Snarast en avecbuffé. Där dök det in grannar som inte var med på matstafetten. Det var var en typisk kalenderbitare med expertområdet tio-i-topplistor. Kvällen avslutades med hallobalo på Folkets Hus för alla 400 som varit med.

Förutom att det var enormt roligt att träffa folk man förmodligen aldrig skulle ha träffat annars var en av de roligaste alla som på givna klockslag cyklade runt parvis i den lilla staden. Alla var glada och morsade muntert på varandra. En synnerligen fiffig idé måste jag säga. Även om dagen idag har gått i mattighetens och saltsuget och törstighetens tecken.

Kommentarer
Postat av: Maken

En suverän idé som skulle gå att pröva på kalfjället också. Nästa år är det nog Östersunds tur. Någon driftig yngling borde ta tag i saken, eller hur?

2008-06-02 @ 16:57:02
Postat av: Annieverse

Jag säger detsamma, vilken fantastiskt trevlig idé!



Kul att få dyka in i nya miljöer, lära känna nya "stjärnkockar" och tjoheja på en massa glada människor :-)

2008-06-02 @ 20:34:38
URL: http://annieverse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0