När choklad inte hjälper

Det är så mycket plock jag borde ta i tu med men jag har så oerhört svårt att komma igång. Hela hemmet ser ut som en dåligt organiserad loppis. Väskor och pinaler och obäddade sängar. Jag hittar inte den rätta knycken att ta tag i det. Chokladen piggar inte upp utan gör mig bara illamående.

Andra dagen på jobbet har jag faktiskt hunnit med att göra skäl för lönen. Alldeles för mycket att göra och alldeles för många på semester. Trots det kan jag inte skylla på det heller när det gäller oföretagsamheten. Det är faktiskt roligare på jobbet när det finns mer att göra och inte blir jag egentligen så stressad av det som blir ogjort heller.

Ptjaa, men nån ska ju hålla koll på eftermiddagstv också. Sängbäddning och garderobsstädning kan säkert få vara till en annan dag. Jag har i alla fall gett fiskarna lite nytt vatten. Fiskar är annars rätt trista djur. Tacka vet jag en rejäl vovve med mjuka öron. På variabelle.blogg.se läser jag om planer på långritt i norska fjällen och tänker att det är djur och natur det. Det vill jag också göra. Saknar både häst och hundar just nu men någon gång blir det kanske ordning på det med.

Kommentarer
Postat av: anne

Ang städning; den som spar han har! fast inte särskilt roligt...

2008-07-01 @ 22:56:29
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Mmmm... Just kristallkrona till badrum var det en kompis som föreslog mig när hon gick husesyn första gången. Vårt badrum på övervåningen har mörk väggbeklädnad och golv, azurblått med inslag av guld. 70-tal skulle jag tro. Det blir litet av gravkammare. Men Lisbeth tyckte en kristallkrona skulle göra något extra av badrummet. En 5-årig Kalle sa till sin mamma när han skulle på toa där inne; "ÅH mamma, kan man köpa så´n"?!? Badrummet behöver fixas. Så är det.

2008-07-02 @ 08:02:40
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Plupp

Tusen tack för länken!

Här på fjällets topp kan det lätt bli lite ensidigt och då måste man hitta på lite äventyr för att pigga upp:)

Jag tror stenhårt på att du och Rolf flyttar ut till en liten söt gård på landen i framtiden. Skaffar hund, häst, fyra dvärggetter(för de är ju så söta), samt ett litet trädgårdsland. Innan dess har du full access till Frallan, men undvik Fridgårdsgatan:P

2008-07-02 @ 08:30:24
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Tanten

Anne: Så sant så sant. Det där med städning det är gott som vara länge. Själv har jag bara ett aptråkigt badrum av standardtyp... Inget för en kristallkrona alls den skulle bara se bortkommen ut.

Plupp:Jag är lite tveksam till dvärggetterna det måste jag medge men annars låter det mysigt bara man kan leja bort djuren för lite resande ibland. Förövrigt ska nog fru J och jag ta med oss Frallan ut en sväng i morgon kväll om inget oförutsett inträffar. Vi ska akta oss för arga tanter!

2008-07-02 @ 20:41:23
Postat av: Anna / Annchen

Ja, men choklad är ju inte gott faktiskt.

2008-07-17 @ 02:46:34
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0