Mommas lillgris

Mommas lillgris är och röntgar sina höfter i dag. Håll en tumme för att det är ok!

Här är en bild på de där höfterna. Jag tror att jag hade tänkt att ta ett kort ur en mer smickrande vinkel men han hade väl annat för sig den lille spjuvern.


Så här såg lillgrisen ut som bebis. Söt som en sockersmula! Numera är han en biffig rottishane som går lite som John Wayne. Bredbent och lite kaxigt. Go är han fortfarande, nästan fånigt go. En enmanshund som inte kan räkna. En hund som inte heller riktigt förstått att rottisar inte är knähundar. Stolt momma kan konstatera att han sköter sig både på lydnadskurs och på utställning. Stolt kan jag också konstatera att dotter och måg fått till sin första valp till en mycket trevlig vuxen hund trots att rasen inte är känd för att vara den allra enklaste. Nu hoppas vi som sagt att röntgen visar ok.



Kommentarer
Postat av: anne

Har rottisar höftproblem ofta?

2008-07-11 @ 10:51:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Vet faktiskt inte om de har mer eller mindre problem med det än andra stora hundar. Hoppas på svar från någon mer insatt bloggläsare...hand sen

2008-07-11 @ 12:04:35
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Frida

Hejsan, efter som jag äger den lilla vovven kan jag svara. Dom har oftare problem med armbågarna eftersom dom är mer framtunga. Dom som har mest höftproblem är oftast den stora rasen som är mest populär, ett tag var det tex golden. Eftersom efterfrågan blir större så brukar uppfödarna inte alltid vara lika noggranna med valet av föräldrar. Tråkigt men sant. Vill bara få ut så många valpar som möjligt för att tjäna mer pengar.

2008-07-11 @ 14:05:54
URL: http://fridolfo.blogg.se/
Postat av: Annkicka

WOW! En rottis! Vänta inte på att han ska växa upp- han kommer alltid att var en "liten" bäbis. Jag har en (den 4:e i ordnigen)som blir 4 år nu och väger 57-58kg. Naturligtvis tror han att han kan sitta och ligga i knät, ligga på en när man ligger och solar, tror att han är lika liten som han känner sig så han som en isbrytare när han tar sina genvägar under bord. Ni hittar honom på: hemsidan arosbygdens.com/kullar-A kullen Azzar.

Hoppas röntgen gick bra, jag vet hur spänd man är i väntan på resultatet!

2008-07-12 @ 10:32:30
Postat av: Tanten

En trevlig rottis är den trevligaste sortens hund som finns. Även om gammelhunden som också bor med dottern (en golden) alltid kommer att ha en stor plats i mitt hjärta.

2008-07-12 @ 20:31:32
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0