I bland finner man sig

I bland får man gräma sig över att man inte finner sig men så händer det. Igår bestämde sig maken för att ett kvällsdopp var nödvändigt och vi drog i väg till den lokala badsjön. Där var inte så mycket folk eftersom klockan var över åtta på kvällen. För sent för familjerna och för tidigt för nattbadabde ungdom alltså. Dock fanns där fyra ynglingar, troligen av armeniskt ursprung, det lät så när jag tjuvlyssnade. De hade med sig öl och pratade högt. De pratade jättehögt på ryska så där som ynglingar kan göra när de druckit öl. Både maken och jag fick en känsla av att vi kommenterades. Det vore i och för sig inte så underligt förutom oss fanns bara en far och dotter (som övade dykning) kvar vid sjön. En annan förklaring till att vi kan ha väckt en del intresse var att min bikiniöverdel inte var helt kurrant. Ett försök till lagning med säkerhetsnål visade sig inte riktigt hålla måttet vid närmare prövning. Maken som är resolut, tog ett kraftigt tag och knöt ihop eländet i ryggen.

Nå, även när vi kliver upp skrattar ynglingarna och pratar högt. Missförstå mig rätt jag kan bjuda på ett skratt det är absolut inte det. Jag kan bjuda på att man pratar om mig också. Jag tror rent av att jag lider mindre av sånt än "normalbefolkningen". Hur som haver när vi badat klart och är på väg, jag mot bilen och maken in i badhytten för att byta om går vi liksom lite lagom nära förbi. Jag ler mitt soligaste leende och säger "På återseende" fast på ryska då förstås. Det blir tyst. Väldigt tyst. Sen svara de artigt. Därefter är det dämpat igen. Jag tänker att de kanske inte har någon moster som berättat för dem att var man än är kan det alltid finnas någon som hör och förstår vad man säger. Egentligen kan jag inte heller tillräckligt med ryska för att veta närmare bestämt vad som avhandlades men å andra sidan en liten artighetsfras kan väl aldrig skada... Do svidanija på er!

Kommentarer
Postat av: Plupp

Så himla klockrent:)

Bra jobbat tanten, det är så dem ska tas!!!

2008-07-27 @ 22:18:18
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: anne

Underbart! Ibland finner man sig...



Dottern har legat i hårdträning när det gäller ryska denna sommaren. Kanske kommer även hon att få användning av sina kunskaper en dag?!

2008-07-27 @ 22:22:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Språkkunskaper om än aldrig så små är aldrig i vägen.

Tack Plupp och anne!

2008-07-27 @ 22:24:55
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Kan ana hur pinsamma de kände sig:) För drygt 30 år sedan var en väninna o jag på bilsemester i alperna en sommar. Vi att på en "alptopp" i Österrike och solade när en tysk bil stannar inte långt från oss. Ur bilen hoppar en man som nästan halvspringade kommer förbi oss. Min väninna säger då högt "men herregud vad han ser kissenödig ut". (Vilket han nog också va) När han kommer tillbaka säger han på svenska "Varför är den ena så vit och den andra så brun?". Han var tysk men hade arbetat för Svalöv i Skåne i 20 år...;) Han skrattade gott åt det hela och vi hade en trevlig pratstund. Visst lär man sig av tillfällena...:)

2008-07-28 @ 06:47:37
URL: http://enannanmamma.blogg.se/
Postat av: anne

Det kom en vind! Kanske kan vi få oss en svalkande skur?!?

2008-07-28 @ 14:56:51
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0