Brorsans brillianta idé

Jag pratade med min bror. Brorsonen sjöng den nykomponerade blöjbytarsången. Mycket vackert var det! Sen pratade vi lite i största allmänhet också. Jag berättade till exempel om hur jag gett maken stryk på hans nyfådda Nationalencyklopedispel. Vidare berättade jag om mitt konstiga minne som gör att jag kan komma ihåg att bilden med bildtexten som jag vet skulle ge mig svaret på frågan var på en vänstersida ganska högt upp medans jag inte kommer ihåg vare sig vad det står i den där bildtexten eller för den delen vilken bok det rör sig om. Namn har jag synnerligen svårt för. Jag kan veta exakt vem det är det frågas om men jag kommer inte ihåg namnet så är det bara. Åt andra hållet går bättre. Säg ett namn och jag kan, i alla fall oftare, säga vad personen är känd för.

Nu till brorsans brillianta idé. Han har gjort sig en javisst-ja-lista. En lista på saker han frekvent glömmer bort. Skojiga ord och uttryck som han gärna vill använda men ofta tappar. Den har han på jobbet i datorn där. Jag frågade naturligtvis vad han skrev upp på sin lista men det kom han inte på just då. Javisst-ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0