Dödslängtan - men varför blanda in mig?

Om man (och det gör man) bor i en stad där det är vinter ibland på vintern, undrar man ganska ofta över cyklister. Varför vingla runt framför bilarna på gatan hellre än att ta cykelbanan som löper parallelt. Det skulle kunna vara så att cykelbanan är dåligt plogad men det är å andra sidan gatan också. Gatan jag körde i morse är två djupa spår efter bilarna och sånt där snöknotter resten. Där vinglar det omkring cyklister, utan reflexer i mörkret och cykellyse ska vi inte tala om. Varför?!? Och nog blir man extra beklämd när morgonens självmordscyklist dessutom har en barnstol på pakethållaren. Det är alltså en misstänkt småbarnsmamma som vill sluta sina dagar som kylarprydnad på min bil. Det är den ena möjligheten den andra är att de bara är onda. De vill helt enkelt bli påkörda för att kunna skriva mitt registreringsnummer med sitt blod i snön och för att sen kunna förfölja mig för resten av min levnads dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0