Söte sonen

Söte sonen har varit förbi egentligen för att plugga matte men det drog han vidare med eftersom han tyckte att modern glömt för mycket av andragradsekvationerna. Innan han drog vidare hann han i alla fall med att äta lite "partypudding" och fixa ett lösenordsskyddat trådlöst nätverk åt modern. Han är rar och händig den lille gossen! Hans kompis som skötte telefonsupporten är också en typisk snälling. En gosse som meckar datorer så det står härliga till, ställer upp i alla väder och som nu skulle sätta sig och försöka slå in lite mattekunskaper i huvudet på sonen. En del av kidsens kompisar har man som under åren blivit  "kär" i. En del ungar har man inte tyckt nåt särskilt om och en del har man rent varit glad när de försvunnit ur ungarnas liv men så finns det såna som S. Ungar som utan att göra väsen av det bara finns när ungarna haft det jobbigt. Ungar som väl per definition inte är ungar längre men skulle jag sluta att säga att de är det skulle jag ju plötsligt bli gammal eller åtminstone vuxen.

Dagen har varit riktigt produktiv på jobbet. Av någon anledning fick jag lite flyt på verksamheten och kände mig en smula nyttig. Kanske var det helt enkelt det att idisslarmötet blev framskjutet tills i morgon. I morgon missar jag det eftersom jag jobbar kväll! Man kan bli glad och produktiv för mindre.

Pratade just med dottern och gammelhunden är halt igen. Vi vet ju att han har kassa höfter men hoppas ändå att det inte är det det handlar om. Med lite tur har han sträckt sig i brottningsmatch med tokvalpen och det går över. Gör det inte det vet jag inte men ont ska han inte behöva ha. Bara tanken på att det börjar vara dags för honom att sluta sina dagar känns vidrigt. Kommer aldrig att glömma när vi följde förra jycken till veterinären. Så ruskigt sorgligt att man funderar på varför man skaffar sig djur överhuvudtaget. Hursomhelst är det ett ansvar man tagit på sig även om vi inte ska måla f-n på väggen riktigt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0