Jobba, jobba, jobba

Men när aftonens jobb är klart ska jag till min Humla. Jag kommer mest troligt att vara gräsligt trött eftersom jag slutar vid elva-tolv så där och taxin kommer halv sex. Sen blir det tåget hela dagen. Innan jag går på jobbet idag ska jag:

vika tvätt
dammsuga
vattna blommor
byta vatten till fiskarna
packa
bestämma mig för lite film att ta med denna lilla söta mac för att titta på på tåget

Drömde en skum dröm om torsdagens uppdrag som är ett besök på en fackavdelning. Maken var med men bara försvann, mötet hölls på ett konsumlager, pappa var också där och tog en massa kort med en sprillans ny digitalkamera på jobbarkompis "hemliga M". Hon grät och var rörd. Den som känner "hemliga M" vet att detta var drömmens mest osannolika. En predikan skulle hållas också så en präst var på plats och här kommer nog "Har påven en skojig mössa" in för det hade denna präst. En biskopshuvudbonad fast stickad i grovt mörkblått garn. Så kom då fackombudsmannen, som till hälsning slickade mig på kinden. Här började grannarna skotta snö så jag vaknade. Tack granne!!! Undrar om jag egentligen gruvar mig för torsdagens möte... Ett rikt inre liv har man i alla fall kan man konstatera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0