Hemma igen

Men inte är jag gladare för det. Glad är jag för att min rare bror offrade sig och hämtade mig på stationen. Det var rart! Han är rar! En riktig snälling faktiskt. Som vanligt känns det dock bedrövligt att hänga på stationen i Bollnäs och vänta på att tåget ska komma och ta en med från kärleken och till en ny arbetsvecka. Själva stationen gör inte så mycket för att få en på bättre humör den heller om sanningen ska fram. 

Jag ska alldeles snart gå och lägga mig men det är heller ingen hit utan en arm att somna på. Veckans alla tågresor har tagit ut sin rätt. Jag är galet less på att åka tåg, Där nere i södern var det bistert kallt och grått, Ulricehamn, Falköping, Nässjö, Skövde på alla de stationerna har jag stått och frusit eller väntat på en buss i isande vind och med nästan regn och riktigt regn. Jönköping glömde jag, lika mysigt som det var att passera där i somras med maken och gå på strandpromenad och bo på hotell lika intensivt omysigt var det att hänga och vänta på tåget där nu i februari. Mellan Jönköping och Nässjö var där i alla fall en konduktör som antingen var galet förtjust i sitt jobb eller spelade teater bra. Vilken entusiasm! Han berättade om vilka spår man kunde få åka vidare från så jag nästan trodde att det skulle bli roligt.

Hos rare maken var det varmare. I stort sätt blev det varmare när man drog sig norröver i landet. Hos maken fanns hans exhustrus trinda cockerspaniel som fick promenera och utstå "spabehandling". Jag har svårt att riktigt klara av att inte göra nåt åt tovor och för långa klor. Hon såg inte ut som om hon gillade mig nåt vidare det lilla livet. Vädret var ljuvligt och det skulle bara ha varit en mer promenadvillig jycke så hade det varit helt optimalt. Det kändes så mycket som vår att det nästan var obehagligt. Det går inte att bortse från att det är vajs med klimatet när det är så skönt ute så tidigt på året.  På så sätt känner man sig lite duktig med sitt tågkuskande även om det inte bara är miljösamvetet som gör att tåget är ett ofta använt alternativ. Att vänta på Arlanda är faktiskt värre än till och med att åka i en tågvagn med basketlaget flickor 15 år hela vägen hemifrån och till Stockholm.

Nu ska jag släcka och sova.

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

godnatt, sov gott :)

2008-02-24 @ 22:48:44
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0