Packa Tantens kappsäck

Nu var vi här igen. Jag borde packa. Jag åker direkt efter jobbet, som jag smiter tidigt ifrån, till maken och sen blir det tåg i svinottan vidare mot Stockholm och Åland. Jag tror visserligen inte att vi kommer att hinna se så mycket av själva Åland. Jag tror snarare att dagarna kommer att bli späckade med heta diskussioner. Jag är medvetet vag om vad det är jag ska iväg på men som sagt det kommer att diskuteras och det finns en god anledning till att vi inte är på huvudkontoret. Visst får jag det väl att låta som om jag är en himla viktig människa nu...?

För packandet innebär det att jag i en helst pyttelite resväska ska ha med kläder för konferens, kanske kolla efter svamp, kanske gå på krogen, trädgårdsjoxande och allt möjligt annat också. Dessutom skor för alla tillfällen. Sen behöver jag ha med mig datorn så att jag slipper släpa papper och en ipod för att lyssna ikapp sommarpratarna när jag åker tåget. Det betyder att man måste ha med sig laddare också. Det behöver mobilen också, detta skrälle som knappt tål mer än ett samtal innan batterinivån visar gulrött. Jag hatar att släpa på väskor. Hem ska jag dessutom ta flyget eftersom jag annars måste ta nattåget och gå direkt från tåget till jobbet. Det innebär väl om de inte ändrat på det att man måste checka in bagaget och därmed vänta hemma på flygplatsen vid bagagebandet eller också ha väldigt liten väska med pytteschampoflaskor.

Jo, jag vet det är ett i-landsproblem men det är mitt och jag har det just nu.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Ja, du tanten, det var inte självklart att hitta minsta gemensamma nämnare i den uppräkningen:) Möjligtvis skulle svampandet, joxandet och lite av allt möjligt annat kunna samsas om samma utrustning;) Jag säger bara lycka till!!!

2008-08-14 @ 20:43:04
URL: http://enannanmamma.blogg.se/
Postat av: Tanten

Britt-Marie: Och ändå är det svåraste att börja med själva jobbet att packa...

2008-08-14 @ 20:58:18
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anne

Packa allas kappsäck... Maken till USA på lördag, fast han får nog packa litet själv och jag ska tänka ut allt jag kan tänkas behöva i Indialand och dottern som ska iväg på utflykt i dagarna 4 direkt skolan startar... Cést la vie!

2008-08-14 @ 23:08:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Hmmm, hur långt bort har du maken (nyfiken som jag är)? Jag trodde han jobbade/bodde i Stockholm, men det är ju då bara mina egna fantasier som det verkar..

2008-08-15 @ 08:36:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Coachen

Less is more! Det är en god grundregel när det gäller kvinnor och kläder. Som kvinnor sällan själva förstår. Det är där männen kommer in i historien. Som upplysare. Upplysningstiden upphörde inte med franska revolutionen. I övrigt är det bara tomtesäcken som kan tävla med en dams handväska i att alltid kunna rymma ALLT - och lite till. Tömm ut den och försök sedan stoppa tillbaka innehållet... resulterar ofelbart i inköp av ny handväska.

2008-08-15 @ 11:33:40
Postat av: Tanten

anne: Maken har jag dryga trettio mil bort från mig sen är det en par timmar med tåget ner till Stockholm. Söderhamn skulle man kunna kalla världsmetropolen. Sverige är långt...



Caochen: Jodda, det blir nog bra med det ska du se.

2008-08-15 @ 11:42:25
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: lollo

Vad tycker du om andra avenyn? läs inlägget och kommentera :) hade bra

2008-08-15 @ 15:54:57
URL: http://frommetoyou.blogg.se/
Postat av: Annieverse

Jag HATAR att packa. Det är sjukt vidrigt ångestframkallande, och det blir aldrig perfekt. För många kortärmade toppar, för få långärmade, för tjock jagcka, skulle tagit en tunnare som inte väger så mycket, etcetera.



Jag har ju under några års tid packat enorma resväskor för lååååååånga resor, (typ sommarvistelser i Sverige), det är alltid förfärligt. Å andra sidan har jag ju kunnat kompletteringsshoppa om jag glömt något, men sen ska man ju ha det med sig hem också....kommer väskan att kunna stängas?!?

2008-08-16 @ 18:27:10
URL: http://annieverse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0