Man kan inte gå och lägga sig redan eller?

Trots den enorma segheten dagen bjudit på måste jag säga att jag varit duktig trots allt. Jag har jobbat, köpt hem fisk om Lilleman skulle tänkas dyka förbi på lite middag i morgon, jag har sytt klart en tröja till brorsonen och jag har experimentsytt ett kuddfodral av en tygsnutt som blev över från köksstolarna. Jag har dessutom tvättat två maskiner och hängt dem till tork också. Månadens värsta surpuppsgöra är också gjort - räkningarna är betalda.

Vännen som igår mådde så dåligt lät om inte glad så i alla fall gladare över sms i morse. I går var han säker på att han inte tänkte genomleva natten. Även om jag vet att han mår så dåligt emellanåt känns det inget vidare i alla fall. Jag tror det tar på maken också fast han är mer van eftersom han känt vännen i fråga så mycket längre. Han brukar påstå min man att han är oxe och därmed mest går i sin fåra men så enkelt är det avgjort inte. Om jag får göra lite reklam för honom är han en oerhört omtänksam och godhjärtad karl, kanske inte den mest lättpratade när det kommer till "känslopjunk" men å andra sidan vilka karlar är det?

I morgon ska jag också upp i svinottan. Jag begriper egentligen inte varför jag anmälde mig frivilligt men så blev det. Jag gillar inte den där martyren som tar över min kropp ibland och säger "det kan jag göra". Tur jag oftast kan hålla henne i schack. Jag tror banne mig att jag blev en gladare och bättre människa när jag började känna igen henne och skickade ut henne i kylan lite oftare. På torsdag bär det av till Sundsvall på styrelsemöte och sen rymmer jag faktiskt. På sant "Tomtebrölmanér" (Lindemansketchen ni vet) ska jag nu till sist ha två veckors sommarsemester. Det är frivilligt så det är inget synd om mig. En massa velande som beror på jul- och nyårsvelande gjorde att vi sköt på semestern. Velat klart i det ärendet har vi nog inte på länge. Vi misstänker, maken och jag, att hur vi än gör med de funderingarna kommer vi nog att upptäcka även våra rumpor sitter bak. Nu är den på gång - lågbudget och kortsemester, inbegripande möbelskjutsande men i alla fall, jag har så låga krav på semester. Att få vakna och somna med maken kan vara tillräckligt för mig.

PS. Förresten vad ger man till favoritsvägerskan som ger sig till att fylla år på torsdag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0