Hemma igen

Men jag vet inte riktigt om jag orkar med att rapportera mer för det. Tre dagar på resande fot utan att egentligen hinna mer än konfererande och lite matraster är tungt. Vi har haft mycket att dryfta och dryftat har vi gjort. Snabbkollen av Mariehamn från båten till hotellet ger i alla fall vid handen att jag har rätt i att det är en del av världen jag nog skulle vilja se på "riktigt".

För en gångs skull flög jag hem. Att ta nattåget och gå direkt till jobbet kändes för jobbigt. En sak som jag undrar över är varför det varje gång är en lite annorlunda procedur för att checka in. Är det för att jag ska känna mig som en superklantig lantis varje gång. Speciellt efter att jag två gånger försökt få automaten att, till råga på allt, ge mig ett flygboardingkort genom att fylla i numret på tågbokningen kände jag mig dum. Jag har i alla fall fått visa fingret för SAS så nu finns mitt finger biometriskt uppkollat där, märkligt men jag kom i alla fall hem och det är skönt.

Kommentarer
Postat av: anne

Visa finger kan man väl kanske vilja då och då, men vid in-checkning på Arlanda?!?

2008-08-20 @ 21:24:23
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

anne: Jo du men då slapp man mecket med boardingkort och leg vid ombordstigning, då blev det fingret igen.

2008-08-20 @ 21:25:43
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Incheckningsapparater och kaffeautomater är bland det värsta jag vet - blir aldrig rätt. Har iaf lärt mig att jag inte kan checka in via "apparat" utomlands, där man "stoppar in" passet, eftersom jag har ett ö i efternamnet. Då stämmer inte det mot passagerarlistan...;)

2008-08-20 @ 21:41:09
URL: http://enannanmamma.blogg.se/
Postat av: Tanten

Britt-Marie: Ibland är apparaterna emot en. Jobbkaffeautomaterna har börjat lömska sig på senaste och jag tror nån bytt plats på knapparna.

2008-08-21 @ 16:27:51
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0