Note to self

Gladrandiga förvaringsboxar i papp innehåller kulturminnen! Nu har jag packat ihop gamla barnspel och diverse gamla VHS-filmer. Om några år kan man kanske rent av få slänga eller ge bort men än så länge är det för nära i tid och söte maken fixar inte riktigt att skiljas från Bamse-spel och annat. Så kan det vara vi har alla våra saker. På en teoretisk nivå är vi rörande överens om att det vore smart att lämna till Röda Korset så att det kanske skulle göra någon annan glad. Till dess att barnbarnen anmäler sig som spelintresserade kanske det har kommit helt nya spel som mor-/farföräldrar vill skaffa. Själv skulle jag gärna vilja ha just mormors gamla kinaschack även om jag inte känner att jag behöver något kinaschack. Man laddar saker med känslor i en närmast skrattretande omfattning. 

Katten har laddat en gammal filt från mina föräldrars sommarstuga. Den var på väg upp i klädkammaren men råkade mellanlanda i soffan och där ligger katten. Såsom varande kattpersonal inser jag att färgmatchning eller inte, filten blir nog kvar åtminstone till dess vi hittat något som han kan tänka sig som ersättning. Han har ett sätt att se på mig den katten när jag missköter mig eller agerar utanför mitt befogenhetsområde. Ujja! Sen kan han läsa prislappar också. Dyraste kattmaten är godast så är det bara. I går handlade jag lite fjäskmat till honom eftersom han natten innan varit i någon typ av slagsmål. Han skrek och slank in fort som attan när makens yngste öppnade dörren. Inga skador har vi hittat på honom, inte fick D någon skymt av vad/vem han slogs med heller men utanför dörren var där fullt med kattpäls så nog har han på något sätt försvarat oss/sig mot inkräktare såpass att han gjort sig förtjänt av lite "ankpaté".


Kommentarer
Postat av: anne

Den katten skulle jag då rakt inte vilja bli okontant med!!!

2009-07-26 @ 17:46:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Evilin

Haha! Men har du inte photoshopat nåt?! Han kan väl inte böja på armen sådär?! Och så de ögonen till. Himla roligt.

Jag kan ta Bamse-spelet... =)

2009-07-26 @ 19:37:05
URL: http://evilin.blogg.se/
Postat av: Lena

Jadu den där besten ser lite folkilsk ut! Eller ogillar han bara kameran? Och att komma ut på bloggen och bli kommenterad? Vem hade inte morskat upp sig lite då i protest?

Postat av: Cia

Jo det där med prislapparna är jag också övertygad om.

Min ena missemoj äter helst ruccola för 300 kr/kg. Kattgräs??? Vad är det???



Han domderar dock inte så mycket i övrigt, förutom när han befaller gos, helst på toaletten. Eller på morgonen då han bestämt talar om att jag inte alls ska till jobbet utan ska ligga i sängen och vara kattvärmare.



Lilla primadonnan däremot hon gastar och har sig när hon inte är nöjd. Hon blir snabbt missnöjd om inte blötmaten serveras på utsatt tid, vilket är lite tidigare varje dag. Får hon mat tidigt som hon anser sig ha rätt till utvecklar hon snabbt Alzheimers senare på kvällen för då måste hon gensat ha en till burk med Gourmé gold mat (Helst DIamant men Gold duger oftast). Burken får heller inte varit öppnad och undanställd utan nyaöppnad burk ska det vara.



Jag tror ibland att det skulle vara lättare att serva Madonna eller annan prominent artist med stora krav.

2009-08-03 @ 09:37:23
URL: http://www.bildrutor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0