Gårdagens fynd

Ett paket Yerba Mate på konsum i Nacksta. Själv är jag inte så förtjust i drycken men en vän är. En vän utanför Sundsvall som annars brukar köpa i Stockholm. Det blir ju lite närmare med Nacksta även om det är på andra sidan Sundsvall. Dessutom kan ju lillebror få provdricka ur sin matemugg nu när det finns. 

Obekräftade rykten säger att drycken ska vara svår att få tag på till och med i Malmö som ju annars är en stad med en något mer internationell prägel än Sundsvall. Detta är en marknadsundersökning, ska jag köpa några paket så bara hojta till. 27 spänn för 500 gr. 

Undrar vad de skulle tänka på konsum om jag plötsligt köper upp hela lagret. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej!!!! Allt bra hoppas jag? Här har vi fått lite sol och det känns ju bra när man har semester. Ha en jätte bra dag. Kram Susanne

2009-07-15 @ 12:42:51
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Evilin

Wow, på KONSUM!!! Vilka framsteg, och vad häftigt att just där.

Vi har hittat på ett till ställe nu (alltså två allt som allt), förutom på den lilla livsmedelsbutiken på Möllan inriktad på sydamerikanska specialiteter, så även på en stor mataffär, Abdos (en sådan libanesisk där de har en riktig charkdisk där man kan få bestämma hur bitarna ska skäars iförväg, MEN där allt är halalslaktat). Där var texten på arabiska, så det är visst fler än sydamerikaner som gillar mate.

2009-07-15 @ 22:05:33
URL: http://evilin.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad i hela fridens namn är Yerba Mate?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0