Hur tänkte hon här då?

En tvättäkta fashionistas höstlista.

Det har Anne utmanat mig att göra. Tvättäkta ja, fashonista mer tveksamt. Jag anar någon typ av ironisk twist i det hela men om nu äntligen någon vill veta hur jag ser på höstmodet gäller det att passa på.

Din stil i en mening: Vill mer än jag kan. Tänk ändå om jag kunde säga åt mig på skarpen att sluta svulla och skaffa mig en mer klädvänlig figur.

Stilförebild: In my dreams, tänk Ingrid Bergman eller så tidigt 60-tal. Stilettklackar, snygga dräkter, snygga byxor och maffig tröja i skogen. I verkliga verkligheten är det nog Humlan som styr och ställer i en mer realistisk stil. Gärna jeans, leggigings och tunikor.


Vilket är ditt favoritmärke inför hösten? Märken, det har jag ingen koll på alls nu längre. Gillar när maken dressar sig som lite Marlboroman dock. Klassiskt men ändå inte strikt.


Vad inspireras du av? Folk på stan, tidningar, bloggar egentligen vet jag inte men konstigt nog har jag ännu inte lärt mig att våga handla sånt som blir modernt förrän det går in på sin allra sista säsong känns det som. Snarare eftersläntrare än föregångare.


Vad tror du på inför hösten? Jag tror att koftor kommer att komma stort hos tanten eftersom hon handlat en del tunikor/klänningar som hon gärna vill ha men hon tycker ju inte om att frysa.

Det bästa basplagget inför hösten? Jeans, leggings och tunikor som lägger ett försonande tyglager över tantmagen.


Vilka skor tror du på inför hösten? Stövlar fast jag önskar att det hinns med lite mer av mittimellanskor som har för kort säsong i norr. Mina pumps med lite, lite klack vill ut en sväng innan snön kommer.


En ideal höstoutfit: Regnställ och goretex-kängor.


Tre saker på önskelistan: Färdig renoverat sovrum med ordning på kläderna så att favoriterna inte kommer bort, riktigt sköna jeans och skor förstås.


Ditt senaste köp: Klänning på Lindex en synnerligen figursnäll sak.


Do´s and dont´s:

Do: Ha kläder som du verkligen trivs med och sätt på ett leende till outfiten.

Don´t: Låt inte bli att ta en snabbkoll innan du ger dig ut i världen. Säger som Anne leggings i strumpbyxematerial kan vara lurigt. Både med för korta tunikor och förstärkningsdel på leggingsen, vita tights (vad är eg skillnaden) på ben med celluliter, vissa verkar få fram åderbråck och skrattgropar i benen som ingen visste fanns där innan och tänk på att alla ser ut som Kalle Anka i oranga foppatofflor.

Nu utmanar jag: Daniel och Anniverse. Dessa båda hoppas jag kan ge oss en annorlunda bild av höstmodet. Det jag sett av Daniel på hans blogg verkar färgstarkt och oängsligt som få killar törs och visst vore det bra att veta "what to wear when in Mumbai"

Kommentarer
Postat av: Annieverse

En utmaning jag måste anta, självklart! Återkommer när Delhi Belly har lagt sig och jag har packat upp den sista flyttkartongen...det är bara två kvar nu!

2009-08-23 @ 10:29:26
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: anne

Strålande på min ära! Jag tycker alldeles besämt du tillhör samma fashionistaskara som jag! :)



Jag har länkat till dig igen....angående detta med...alternativ musik liksom...

2009-08-23 @ 11:00:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Minsann...Ex-måg i Nyköping alltså...



Jag har nu äntligen fått en CD av grabben, mamma och hennes tanters behov rangordnades inte så högt i det allmänna försäljandet. Men du får en som är signerad!!! Ska bara hitta lämplig förpackning för försändelsen bara! :)

2009-08-23 @ 12:46:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Södertälje i torsdags, Nyköping igår.



Jag hälsar. Och skiva och skiva...Det är de få studioinspelningarna de gjort hittills...

2009-08-23 @ 13:34:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hoppas vi får minsta möjliga användning för regnställ och goretexskor....

2009-08-23 @ 18:14:51
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0