Söndag, solsken och jobb

Det är som förgjort det där. När det då äntligen blir en helg med vackert väder då jobbar jag. Jag har sökt lite annat jobb i makens krokar också sen jag kom hem. Jag tror att om det händer något på jobbfronten kommer jag att sakna en del av mina jobbarkompisar svårt men inte jobbet så fasligt alls. Det var vansinnigt kul fram till en omorganisation och nya arbetsuppgifter för hela min grupp för ett och ett halvt år sen.

Att söka jobb var det första av makens "to-do-list" som jag hittade på köksbordet när jag kom hem. Han tycker att jag ska ringa en doktor också och kolla varför det bara vill växa ut en horn på vänster sida av huvudet, sen tycker han att jag ska omboka tiden för bilbesiktningen tills jag hunnit fixa billyset som nu verkar peka helt galet. Själv fyller jag på med boka resa till Örebro och flytta tiden för skifte till vinterdäck till någon gång då jag inte är i Örebro. För det mesta är jag inte i Örebro så det borde gå att fixa. I våras när jag lämnade in bilen för att få på sommardäcken ville jag också byta tid eftersom det var snöstorm den dagen. Då kallade de mig fegis på däckfirman. Det är rätt roliga gubbar på den inrättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0