Nöjd

Dagen idag har varit en strålande bra dag. Jag har gjort massor av nyttiga saker och andra har gjort en massa andra nyttiga saker. En rapportredovisning på eftermiddagen blev kanonbra. En hel del av jobbarkompisarna blev rejält peppade. De anmälde sig på stående fot till att använda sin eventuella uppsägningstid inte bara till att söka jobb utan också vara med i projektet att undersöka vad man skulle kunna göra istället tillsammans. Blir det inget konkret i slutändan kan vi i alla fall vara säkra på att vi kommer att lära oss massor som vi kan ha nytta av i den egna jobbjakten. Efteråt när nästan alla gått hem, vi slutar normalt sätt onormalt tidigt på mitt jobb men så är vi där i svinottan också, satt vi som utskitna äppelmos i soffan och summerade veckan. Mycket trötta och mycket nöjda.

Kanske kan man inte ändra vad som kommer att hända på firman, så kan det vara, men man kan förhoppningsvis se till att människorna känner sig respekterade och får lite framtidstro. Kanske kommer vi inte längre men när detta är över vill jag känna att jag som facklig gjort mitt absolut allra yttersta för mina kollegor. Det blir man trött av men nöjd, mycket nöjd.

Om en lite stund ska jag hämta maken på tåget. Hemma igen blir det nog ett glas fredagsrött. Just nu känns det som om jag skulle kunna sova på en pinnstol i köket hur ska det inte bli efter det.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Vad spännande det låter - "starta eget tillsammans"

låter som en spännande tanke. I så´n planering är ofta resan en del av målet...! Lycka till och trevlig helg!

2008-11-21 @ 20:36:07
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

Härligt att ni uppbådar gemensamma krafter! Ni lär hitta kraft och styrka hos varandra.



Men varför är vi så trötta? Det känns som att sömn inte råder bot på det. Oro för än det ena, än det andra, misstänker jag.

2008-11-21 @ 20:59:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

På något sätt är det här den tröttaste av alla tider. Sen när advent och jul kommer blir det mer ljus och liv i luckan.

2008-11-22 @ 05:50:35
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Nu kan du lyssna på headbangarmusik via min blogg! Äldsta sonens inspelning är klar.

2008-11-22 @ 17:26:08
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anki N

Sova på en pinnstol i köket, då är man trött.

Eller då var du trött..ler



Anki

2008-11-23 @ 22:13:34
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0