Gammtörbenen

Det finns några saker jag inte gillar med vinter. Jag gillar inte att känna mig som en michellingumma som knappt kan ta mig upp i stående igen om jag skulle råka halka och sätta mig på rumpan. Jag gillar inte den uppenbara risken att råka halka och sätta mig på rumpan som det är på vintern. 

Framförallt avskyr jag torra, kliande ben. Jag vet inte hur mycket hudkräm, body butter och lotion dessa ben kan suga upp utan att för den skull bli en endaste lite aning mindre torra och kliiga. Jag blir för varje vinter mer och mer övertygad om att jag är ett stackars offer för kapillärkraften. Jag smörjer mina underben - de är lika torra. Magen däremot sväller och min kroppsform blir mer och mer sällik. Jag tror det är allt fett som läggs på underbenen som sugs upp och lägger sig kring det som skulle kunnat vara en midja. Att det skulle handla om choooklad och andra kalorier är elakt förtal.

En annan sak som jag funderar över när det gäller ben är - varför ska det enda pigment man har i de trakterna finnas i håret? Blåvita ben med långa kraftiga svarta hår på, vad ska det vara bra för? Varför grånar inte detta hår? Håjaja, nu ska jag ta gammtörbenen och gå på jobbet. Arbetsdag - glädjedag, eller hur det nu var.

Kommentarer
Postat av: anne

Hahahaaaa!!! Det var så sant som det är sagt! Torra, håriga, blåvita ben och svullen buk! Men kapillärkraften börjar ända nere i fötterna på mig. En beskrivning av mina hälar skulle nog få vem som helst att ulka.



Så snygg din nya design är! Verkligen stilig!

2008-12-08 @ 08:16:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Var på apoteket i lördags och köpte sista ej tidigare prövade insmörjningsjox - skulle det fungera lovar jag att göra ett inlägg om detta!

2008-12-08 @ 10:30:05
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: TT

Jag skulle behöva ligga i ett badkar fyllt med olivolja varje kväll hela vintern!

2008-12-08 @ 20:10:57
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: carina

Inser när jag läser ditt inlägg att jag är lyckligt lottad, jag behöver aldriiiiiii smörja mig om benen.

Men så har jag också ben som är som telestolpar, så min fetma ligger så att säga ganska lågt.

2008-12-09 @ 19:30:54
URL: http://sinneskatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0