Det här med foderstaten

Jeansen klämmer i midjan. Det här med att vara teoretisk bantningsexpert är lite dystert. Jag vet ju precis vad jag borde göra åt detta dystra faktum. I mitt fall är det rätt enkelt - det är till att äta ordentlig mat. Det är bara så trist att laga ordentlig mat till bara sig själv och det är så gott med choklad. Extra frestande blir det om jag egentligen är hungrig.

Förra veckan blev en ganska ok vecka på så sätt när Humlan och R var här. De flesta dagarna hade de middag klar eller i alla fall på gång när jag kom hem. Dessutom är det ganska lätt att fixa käk bara det finns folk här som vill äta. Lite choklad och en del vin blev det väl också för all del. Det var ju trots allt Yran-vecka.

Jag kan ju i alla fall skylla mig själv när jag mot bättre vetande inte äter ordentligt. Det som är så otroligt märkligt är väl att vi vet så mycket om hur viktigt det är med att äta bra mat och ändå tycker vi inte att vi har råd att kosta på våra gamla riktig mat och sällskap när de ska äta den. Vi fraktar mat över hela landet som bara ska värmas av stressad hemtjänstpersonal i en mikro. Dystert är vad det är.

Kommentarer
Postat av: anne

Huvvaligen! Jag håller med. Om allt. Förrutom att det är inte kul att trött och sliten laga mat till en familj heller. "Jag tycker inte om det".."Jag vill inte ha"... Inte så att de är så besvärliga, men allt nyskapande och kreativt tas emot med största misstänksamhet, och vad blir det kvar...Felix extra fina små köttbullar i frysen...

2008-08-05 @ 16:01:25
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Jo, om jag tänker efter minns jag att det där hitta-på-andet var ett elände.

2008-08-05 @ 16:21:37
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Ja, det här med maten ÄR inte lätt. 70 ton mat o dryck konsumerar vi under en livstid - men det är frågan om vad;) Sedan hur många ton utöver det som blir svinn - finns väl ingen beräkning på. Att "vi" dessutom låter gamla människor i praktiken dö av näringsbrist är stor skam!

2008-08-05 @ 17:27:15
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0