Mitt i eländet

Sitter och kollar runt på tidningarnas hemsidor i väntan på att R ska komma tillbaka och plocka upp mig. Vi ska förmodligen åka och hämta kläder och toalettsaker till svärfar som fick sina byxor uppklippta i natt för att det inte skulle göra mer ont än nödvändigt. Jag har sms:at de ungar som som sover på söta örat eller befinner sig på andra sidan klotet så att de ska veta vad som händer. Nu kan jag bara mest vänta på besked om vad som gäller för dagen.

Nå, som sagt. Surfar, hamnar hos DN och vad ser man där? 
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=758109 
Nog är det litet lustigt och en smula ironiskt att där rättsväsende med polis, åklagare och domstolar går bet, dit skickar vi Försäkringskassan. Det mest gruvliga mc-gäng kan säkert malas ner av en rejäl kassahandläggning. Hjälper inte det får vi ta till Arbetsförmedlingen och a-kassan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0